طراحی سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس توسط روسیه برای رقابت با Android و iOS

طراحی سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس توسط روسیه برای رقابت با Android و iOS

روسیه به منظور پایان دادن به انحصار سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس در این کشور، سیستم‌عامل جدیدی بر پایهٔ لینوکس طراحی کرده تا به این حکمرانی شرکت‌های آمریکایی در روسیه پایان دهد.

در اوایل سال ۲۰۱۶، Nikolai Nikiforov، وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی وقت روسیه از امکان ساخت یک سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید و آی‌او‌اس در روسیه با همکاری شرکت روسی Open Mobile Platform صحبت کرده بود. وی همچنین اعلام کرده بود که احتمال دارد این کشور با سایر اعضای گروه BRICS، یعنی کشورهای برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی برای توسعهٔ این سیستم عامل همکاری کند.

آشنایی با سیستم‌عامل OS Rus
Sailfish Mobile OS Rus بر پایه‌ٔ سیستم‌عامل Sailfish که توسط استارتاپ Jolla ارائه گردیده، ساخته شده است (این استارتاپ متشکل از کارمندان سابق نوکیا است). سیستم‌عامل Sailfish، بر پایهٔ کِرنِل لینوکس است و از رابط کاربری اپن‌سورس Mer Core شرکت Jolla و سایر مؤلفه‌های طراحی شده توسط دیگر شرکت‌ها بهره می‌برد. 

به گفتهٔ Grigory Berezkin، رئیس شرکت Open Mobile Platform، هدف از شروع این پروژه ساخت گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بر پایهٔ این سیستم‌عامل جدید و همچنین گرفتن انحصار از دست سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید و آی‌او‌اس است. اگر این سیستم‌عامل به اندازهٔ کافی بی‌نقص و کاربردی باشد که بتواند با اندروید رقابت کند، بازار خوبی برای کشورهای عضو BRICS که نیمی از جمعیت دنیا را در اختیار دارند خواهد بود و آیندهٔ روشنی برای این سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس رقم خواهد خورد.

به نظر شما آیا این سیستم‌عامل توان رقابت با غول فناوری دنیا -گوگل- را دارا است یا همچون حبابی خواهد بود که برای مدتی کوتاه طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد اما در نهایت باید سر تسلیم در برابر شرکت‌های تجاری آمریکایی فرود آورد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon