درخواست ارتش ایالات متحده از همه ی هکرها: اگر می توانید، کامپیوترهایم را هک کنید!

درخواست ارتش ایالات متحده از همه ی هکرها: اگر می توانید، کامپیوترهایم را هک کنید!

ارتش ایالات متحده از همه ی مردم -به خصوص هکرها- خواسته که کامپیوتر هایش را هک کنند، البته این به شرطی است که در صورت موفقیت، آقا یا خانم هکر می بایست راه های نفوذ را به دولت اعلام کند! وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی -در ماه آوریل- اولین برنامه ی آزمایشی با نام پنتاگون را هک کنید شروع خواهد شد. در اصل دولت این رقابت را برای هکرهای خارج از ارتش در نظر گرفته است تا بدین وسیله میزان آسیب پذیری سیستم هایشان را تست کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این رقابت، با سکان آکادمی همراه باشید.

یک مقام ارشد وزارت دفاع به رویترز گفت: "هدف ما این است که هیج یک از جنبه های سیستم های حساس را درگیر نکنیم ولی همچنان باید امنیت سایبری را از طریق راه های جدید و نوآورانه به چالش بکشیم و انتظار می رود که هزاران شرکت کننده در این رقابت حضور پیدا کنند."

این حرکت که به تست نفوذ معروف است، برای شرکت های فناوری بسیار رایج است و آن ها غالبا شرکت های امنیت سایبری را استخدام می کنند تا به شبکه های کامپیوتری و داخل ساختمان های اداری شان وارد شوند، البته نه این که با دعوت بیایند، بلکه باید با هک کردن سیستم ها به زور وارد شوند!

این ایده برای اولین بار از طرف ارتش آمریکا اجرا شده است؛ آن ها پیشاپیش با رهبری فرماندهی سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی، امنیت سیستم های خود را توسط کارکنان داخلی اشان تست کرده اند، ولی از آنجایی که در ماه دسامبر گروهی از هکرها به زیر ساخت های برق کشور اوکراین حمله کردند، این روز ها فرماندهان نظامی تلاش می کنند که هکرها را از زیرساخت های مهم مانند برق آمریکا دور نگه دارند. به همین دلیل این رقابت را برگزار کردند تا بتوانند تمام ایرادهای موجود در سیستم هایشان را برطرف کنند. هکرهایی که می خواهند در این رقابت شرکت کنند حتماً باید شهروند آمریکایی باشند و سوابق تمامی آن ها قبل از این که در مقابل سیستم های کامپیوتری وزارت دفاع قرار بگیرند، چک می شود. اش کارتر وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت:

"من همیشه از افرادمان خواسته ام که فراتر از چهارچوب ساختمان پنتاگون فکر کنند، دعوت از هکرها برای تست امنیت سایبری ما قطعاً اجرا خواهد شد و در نهایت امنیت ملی ما را بالا خواهد برد." 

خبر چالش هک، بعد از منتشر شدن راهبرد سایبری جدیدی در آوریل 2015، منتشر شد؛ راهبردی که در آن ارتش 133 تیم را برای تکمیل نیروی ماموریت های سایبریش تا سال 2018 پیشنهاد داده بود که 27 نفر از آن ها برای پشتیبانی از ماموریت های جنگی آماده شده بودند تا با طراحی سیستم جامع نشانه گذارهای فضای مجازی، از عملیات ها پشتیبانی کنند (نشانه گذاری یک اصطلاح در امور نظامی است که برای هدف قرار دادن توپخانه ها و هواپیما ها از ان استفاده می شود. مثلاً وقتی می گویند «نشانه گذاری خوب روی هدف» یعنی با یک شلیک مستقیم می توان هدف را زد.) آدام سگال در کتابش نوشته است که تسلیحات سایبری و حملات دیجیتال در عملیات های نظامی فراگیر خواهد شد و شرح داده است که چه طور ملت ها از فضای مجازی به عنوان میدان جنگ استفاده می کنند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید در آینده جنگ های بین ملت ها سایبری و دیجیتال خواهند شد؟ و آیا در ساختارهایی همچون دولت ایران نیز می توانیم شاهد چنین چالش های تست نفوذی باشیم. نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon