Zurich: دفترچهٔ یادداشت آلبرت انیشتین حاوی نظریهٔ نسبیت

Zurich: دفترچهٔ یادداشت آلبرت انیشتین حاوی نظریهٔ نسبیت

وب فضایی فوق‌العاده است که برخی چیزهای اثرگذار را برای‌مان در طول زمان نگاه می‌دارد همچون دفترچهٔ معروف آلبرت انیشتین که دانشگاه عبری اورشلیم در سال 2012 آن را به صورت آنلاین در معرض دید همگان قرار داد. 

این دفترچه یادداشت که به Zurich معروف است، شامل یکی از مهم‌ترین کارهای آلبرت انیشتین است به طوری که وی آن را طی زمستان بین سال‌های 1912 تا 1913 همراه خودش داشته و ایده‌هایش را در آن یادداشت می‌کرده است. دفترچهٔ زوریخ این امکان را به ما می‌دهد که یک نگاه اجمالی به روند پیشرفت نظریهٔ جنجالی نسبیت انیشتن بیندازیم به طوری که وی پایه و اساس این نظریهٔ مهم را در این دفترچه یادداشت کرده است.

این دفترچه یادداشت بخشی از کاتالوگ کاملی است که حدود 80000 سند و مدرک از کارهای انیشتین را در خود جای داده است. به طور مثال، در این قسمت از دفترچه، نظریهٔ نسبیت برای اولین بار ذکر شده است:

اگر علاقمند هستید تا سایر صفحات این دفترچه را مشاهده نمایید می‌توانید به لینک Einstein's Zurich Notebook مراجعه نمایید (لازم به ذکر است که این دفترچه یادداشت کوچک قهوه‌ای پس از مرگ آلبرت انیشتین در سال 1955 در میان وسائل شخصی این دانشمند پیدا شد.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon