نیترو زئوس: نام طرح سری جنگ سایبری آمریکا با هدف نابودی کامل زیر ساخت های ایران

نیترو زئوس: نام طرح سری جنگ سایبری آمریکا با هدف نابودی کامل زیر ساخت های ایران

الکس گیبنی به خاطر تحقیقات مستندی که انجام می دهد بسیار معروف شده و مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته است. در طی گزارش برای فیلم اخیرش که بر روی جنگ سایبری تمرکز دارد به نام Zero Days که در فارسی به «روزهای صفر» ترجمه شده است، طرح محرمانه ی دولت ایالات متحده با نام Nitro Zeus (نیترو زئوس) آشکار شد. آن ها در این طرح محرمانه قصد داشتند که در صورت عدم توافق هسته ای ایران با P5+1، به زیرساخت ها و تشکیلات ایران حمله ی سایبری کنند. برای اطلاعات بیشتر با نیترو زئوس، با سکان آکادمی همراه باشید.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، ایالات متحده قصد داشت که تمام زیر ساخت های ایران را از طریق یک حمله ی سایبری شدید نابود کند. آمریکا برنامه ریزی کرده بود که اگر ایران در مذاکرات هسته ای توافق نکرد به سیستم حمل و نقل، تاسیسات صنعتی، سیستم های دفاع هوایی، ارتباطات، شبکه ی برق کشور و سیستم فرمان و کنترل ایران حمله کند.

این عملیات برنامه ریزی شده ی محرمانه که با نام رمزی نیترو زئوس شناخته شده بود، با تمام عملیات هایی که تاکنون در واکنش به کشور های دیگر انجام شده بود، فرق می کرد. این حمله قرار بود که به صورت یک عملیات مخفی باشد؛ این بدان معنی است که اوباما می توانست بدون این که در ظاهر مسئول باشد، به راحتی دستور حمله را بدهد!

به هر حال، به لطف توافقی که در تابستان گذشته بین P5+1 و ایران و شش کشور دیگر انجام شد، این عملیات به مرحله ی اجرا نرسید. به نوشته ی نیویورک تایمز:

این عملیات هزاران پرسنل نظامی و اطلاعاتی را درگیر می کرد و همین طور باید میلیون ها دلار صرف برنامه ریزی برای ایمپلینت الکترونیکی در شبکه ی کامپیوتری ایران می شد.

می توان این طرح را به عنوان راه حلی نهایی در آخرین مرحله در نظر گرفت. اگرچه در مقایسه با شرایط اضطراری دیگر مثل کره شمالی، این عملیات نیاز به توجه جدی تری دارد.

داستان فیلم Zero Days اثر الکس گیبنی در مورد طرح سری نیترو زئوس می باشد که در این فیلم سرعت افزایش اختلافات ایران و آمریکا شرح داده می شود و روی تسلیحات و عملیات ها های سایبری تمرکز دارد. لازم به ذکر است که وجود طرح سری نیترو زئوس در زمان ساخت این فیلم علنی شد. این فیلم می تواند افتخار دیگری در لیست موفقیت های الکس گیبنی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آمریکایی ها می توانستند چنین نقشه ای را عملی کنند؟ لطفاً نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon