برگزاری دورهٔ آنلاین یادگیری ماشینی گوگل به صورت کاملاً رایگان

برگزاری دورهٔ آنلاین یادگیری ماشینی گوگل به صورت کاملاً رایگان

صحبت پیرامون هوش مصنوعی و سایر حوزه‌های وابسته‌ای همچون یادگیری ماشینی نشان از اهمیت موضوعاتی از این دست دارد و شرکت‌هایی همچون گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و غیره هم در تلاش هستند تا هر کدام سهم بیشتری در این تِرِند از آن خود کنند که در همین راستا گوگل دوره‌ای به منظور معرفی و آموزش مفاهیم اصلی حوزهٔ یادگیری ماشین به صورت کاملاً رایگان منتشر کرده است که در ادامه بیشتر پیرامون جزئیات این دوره بحث خواهیم کرد.

هوش مصنوعی و حوزه‌های زیرشاخه‌اش فناوری‌هایی هستند که امروزه در قالب دستیاران دیجیتالی، ماشین‌های خودکار و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند اما واقعیت امر آن است که بسیاری از ما نمی‌دانیم که هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشینی در حقیقت چه هستند و چگونه کار می‌کنند!

هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشینی جزو به‌روزترین روند‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شوند؛ دو واژه‌ای که به طور مرتب از آن‌ها استفاده می‌شود اما با هم یکسان نیستند و کاربردها و معانی متفاوتی دارند که توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با هر کدام از آن‌ها، به ترتیب به مقالات هوش مصنوعی (AI) چیست؟ و یادگیری ماشینی چیست؟ مراجعه نمایید.

Learn with Google AI شامل مطالبی آموزشی‌ است که به مفاهیم اصلی هوش مصنوعی می‌پردازد و همچنین مباحث پیاده‌سازی یادگیری ماشینی برای مسائل دنیای واقعی را عنوان می‌کند. محتوای این دورهٔ آموزشی توسط مهندسان گوگل برای مبتدیانی که می‌خواهند یادگیری ماشینی را شروع کنند و تمام روش‌های پیشرفتهٔ یادگیری ژرف را بدانند طراحی شده است (برای آشنایی بیشتر با مقولهٔ یادگیری ژرف می‌توانید به مقالهٔ یادگیری ژرف چیست و چگونه کار می‌کند؟ مراجعه نمایید.)

Machine Learning Crash Course یا به اختصار MLCC، دوره‌ای 15 ساعته است که حاوی سخنرانی‌، ده‌ها تمرین مختلف، امکان تعامل دانشجویان با اساتید و ... بوده و جالب است بدانیم که هدف از تألیف این دوره قبل از رایگان شدن این بود تا 18000 کارمند گوگل با مفاهیم کلی یادگیری ماشینی آشنا شوند به طوری که MLCC به کارکنان گوگل کمک می‌کند تا با استراتژی‌های مختلفی مانند بهبود کیفیت پخش یوتیوب، افزایش کالیبراسیون دوربین برای دستگاه‌های Daydream و ... آشنا شوند که به نظر می‌رسد که عرضهٔ این دوره یکی دیگر از تلاش‌های گوگل برای ترویج AI است. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon