Vitalik Buterin (خالق اتریوم): ارزش کریپتوکرنسی‌ها ممکن است به صفر برسد!

Vitalik Buterin (خالق اتریوم): ارزش کریپتوکرنسی‌ها ممکن است به صفر برسد!

کاملاً حق دارید که در بازار داغ و آشفتهٔ کریپتوکرنسی‌ها به فکر یک سرمایه‌گذاری بزرگ و سودآور باشید؛ اما باید بدانید که Vitalic Buteri، خالق واحد پول اتریوم، در توییتی به دیگران هشدار داده است که ارزش این ارزهای رمزپایه هر لحظه ممکن است به نزدیک به صفر برسد (Cryptocurrency به واحد پول‌های الکترونیکی گفته می‌شود).

Vitalik Buterin به‌ تازگی در توییتی به فالوورهای خود گفته است که با ورود واحد‌های پول‌های الکترونیکی به بازار، عصر جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثبات و پرخطر ظهور کرده‌ است و باید حواستان باشد که در این نوع تجارت‌ها، فقط و فقط همان قدر پول سرمایه‌گذاری کنید که اطمینان دارید در صورت هدر رفتنش، زندگی‌تان آسیبی نمی‌بیند و یا به اصطلاح، پل‌های پشت‌ سر خود را خراب نکرده‌اید! این برنامه‌نویس روس/کانادایی جوان همچنین گفت:

اگر نمی‌دونید کجا سرمایهٔ بانکی‌ تون رو ذخیره‌ کنید، به سراغ اون دسته از راه‌ و روش‌های سنتی بروید که تا الان انجام می‌دادین.

البته برای کسانی که در حال حاضر وارد این تجارت شده‌اند دانستن این بی‌ثباتی کاملاً بدیهی است. به طور مثال، در سال ۲۰۱۷ یک اتریوم حدوداً 13 دلار می‌ارزید و هم‌اکنون -در فوریهٔ سال ۲۰۱۸- ارزش آن به حدود ۱۰۰۰ دلار رسیده است؛ اما این را هم در نظر بگیرید که در یک ماه گذشته این ارزش صعودی 580 دلار کاهش داشته است! لازم به ذکر است که این وضعیت برای کریپتوکرنسی‌های دیگر -همچون #بیتکوین- هم صدق می‌کند.

بسیاری از کاربران پس از توییت ویتالیک، او را به ایجاد تَنش رسانه‌ای در میان علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران محکوم کردند، در حالی که عده‌ای دیگر از این هشدار به موقع و مفید بسیار حمایت کردند. این را هم باید اضافه کنیم که ویتالیک در گذشته‌ هم سرمایه‌گذاران را از وجود چنین ریسک‌های پرخطری در حوزه‌ٔ کریپتوکرنسی‌ها آگاه کرده و به آن‌ها هشدار‌هایی در این باره داده بود.

نظر شما دربارۀ هشدار خالق اتریوم چیست؟ آیا به نظرتان مقصود از انتشار این خبر صرفاً شروع یک تنش رسانه‌ای بوده یا این کار از روی حسن‌نیت بوده است؟

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon