Eel: لایبرری سبک پایتون برای توسعهٔ GUI

Eel: لایبرری سبک پایتون برای توسعهٔ GUI

Eel یک لایبرری کوچک و سبک Python است که برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی یا همان GUI مورد استفاده قرار می‌گیرد که با دسترسی کامل به قابلیت‌های پایتون و دیگر لایبرری‌های آن، امکان توسعهٔ اپلیکیشن‌هایی همچون موارد ساخته شده با فریمورک الکترون با استفاده از زبان‌های CSS، HTML و JS را به دولوپر می‌دهد.

گزینه‌های متعددی برای ایجاد اپلیکیشن‌هایی با رابط گرافیکی کاربری (GUI) در پایتون وجود دارد، اما اگر می‌خواهید از HTML/JS استفاده کنید (به‌ عنوان‌ مثال، به‌ منظور استفاده از jQueryUI یا Bootstrap)، شما معمولاً باید کد زیادی را برای برقراری ارتباط از سمت کلاینت (جاوااسکریپت) به سمت سرور (پایتون) بنویسید (در همین راستا، نزدیک‌ترین لایببری پایتون به Electron فریمورکی است تحت عنوان CEF Python که یک پروژهٔ اپن‌سورس است).

لایبرری Eel را اساساً نمی‌توان یک مشابه ۱۰۰٪ فریمورک‌های Electron یا CEF Python شناخت و بالتبع برای ساختن اپلیکیشن‌هایی کاربردی مانند ادیتور Atom مناسب نیست، اما برای ساخت GUI‌های کوچک و سبک کاربردی است.

Eel دارای یک وب سرور لوکال است که این امکان را به دولوپر می‌دهد تا بتواند توابع پایتون را به گونه‌ای بنوسید که با استفاده از زبان جاوااسکریپت بتوان آن‌ها را فراخوانی کرد و برعکس (به عبارت دیگر، فانکشن‌های جاوااسکریپتی را در پایتون فراخوانی کرد).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon