سؤالات دشواری که در مصاحبه‌های فیسبوک ممکن است از متقاضیان بپرسند

سؤالات دشواری که در مصاحبه‌های فیسبوک ممکن است از متقاضیان بپرسند

فیسبوک یکی از محبوب‌ترین محیط‌های کاری در سیلیکون‌ولی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد جویای کار آرزو دارند که بتوانند در کنار برنامه‌نویسان، تحلیلگران و کارشناسان بزرگ دنیا در این شرکت فناوری معروف کار کنند اما استخدام شدن در فیسبوک و جواب مثبت گرفتن از دپارتمان منابع انسانی کمپانی فیسبوک به این آسانی‌ها نیست! در این پروسه، متقاضی باید به برخی سؤالات دشوار و چالش‌برانگیز پاسخ دهد به طوری که حقیقتاً به هوشمندی بسیار بالایی نیاز دارند که برای نمونه، در ادامه برخی از این سؤالات را جمع‌آوری کرده‌ایم.

سؤال کاندیدای مدیریت اطلاعات
ساختمانی با 100 طبقه وجود دارد و به شما 2 تخم‌مرغ کاملاً یکسان داده می‌شود. حال چگونه می‌توانید با کمک تخم‌مرغ‌ها طبقهٔ ایمن را پیدا کنید که از آن طبقه به بعد، شامل خود آن طبقه، تخم‌مرغ‌ها پس از پرتاب به طور حتم خواهند شکست؟ 

سؤال کاندیدای طراحی محصول
اگر می‌خواستید که دستگاه‌های خودپرداز (ATM) را از نو طراحی کنید، چگونه آن‌ها را طراحی می‌کردید؟

سؤال کاندیدای مدیریت اطلاعات
تعداد پُست‌های تبریک تولد در فیسبوک به صورت روزانه چه‌قدر است؟ 

سؤال کاندیدای فرایندهای فروش آنلاین
برای پاک کردن تمامی شیشه‌های شهر سیاتل چه‌قدر دستمزد درخواست خواهید کرد؟ (نیاز به توضیح است که شهر سیاتل یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایالات متحده بوده و دارای آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بسیار بزرگی است.)

سؤال کاندیدای مدیریت فنی پروژه‌ها
توضیح دهید که سایت فیسبوک چگونه کار می‌کند؟ 

سؤال کاندیدای مدیریت اکانت‌ها
چه مقدار پول برای هزینه‌های اینترنت صرف می‌شود؟

سؤال کاندیدای طراحی محصول
چگونه یک ریموت ساده‌تر برای تلویزیون طراحی می‌کنید؟

سؤال کاندیدای مهندسی نرم‌افزار
۲ لامپ ساده در اختیار دارید و در یک ساختمان 100 طبقه قرار گرفته‌اید. حال می‌خواهید طبقه‌ای که در آن لامپ‌ها پس از پرتاب حتماً خواهند شکست را پیدا کنید. طبقهٔ مورد نظر را با کمترین میزان پرتاب‌ها بیابید. 

سؤال کاندیدای تولید محتوا
چگونه یک مصاحبهٔ کاری را در این اتاق برگزار می‌کنید؟ 

سؤال کاندیدای تحلیلگر ریسک
چه تعداد جاروبرقی در آمریکا وجود دارد؟ 

سؤال کاندیدای مهندسی تولید
فرض کنید که به یک شبکهٔ بی‌سیم متصل شده‌اید اما دسترسی‌ اَدمین به آن ندارید. افراد دیگری نیز به این شبکه متصل بوده و از طریق استریم ویدیو، پهنای‌باند را اِشغال می‌کنند. چه راهکارهایی، اخلاقی یا غیراخلاقی، برای متوقف کردن آن‌ها دارید؟

سؤال کاندیدای مدیریت اطلاعات
مک‌دونالد، به طور سالانه چند عدد Big Mac در آمریکا به فروش می‌رساند؟ (Big Mac نوعی از غذاهای رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد است که شامل دو عدد همبرگر و نان مخصوص سه‌لایه است.) 

سؤال کاندیدای مدیریت محصول
چگونه فیسبوک را برای افراد نابینا طراحی می‌کنید؟

سؤال کاندیدای هوش عملیاتی
اگر میزان آپلود عکس‌ها ناگهان به میزان ٪50 کاهش پیدا کند، سیاست پیشگرانهٔ خود را برای‌مان توضیح دهید.

سؤال کاندیدای تحلیلگر بازاریابی اینترنتی
یک گانگستر روسی شما را می‌رباید و دو گلوله را به ترتیب و پشت سر هم درون یک تفنگ شش گلوله‌ای خالی قرار می‌دهد و آن را می‌چرخاند سپس بر روی سر شما قرار داده و شلیک می‌کند اما هنوز زنده هستید. سپس از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید گلوله‌ها را دوباره چرخانده و شلیک کند یا آنکه ماشه را مجدداً بکشد. به ازای انتخاب هر روش، احتمال اینکه گلوله شلیک شده و کشته شوید چه‌قدر است؟

سؤال کاندیدای طراحی محصول
آیا فیسبوک باید به اضافه کردن فیچرهای جدید ادامه دهد یا آنکه به اپلیکیشن‌های ساخت دیگر کمپانی‌ها تکیه کند؟

سؤال کاندیدای تحلیلگر فرایندهای کاربری
اگر قرار بود یک حیوان آفریده شوید، چه حیوانی را انتخاب می‌کردید و چرا؟

سؤال کاندیدای متخصص راه‌کارهای رسانه‌ای
به نظر شما ضعیف‌ترین بخش رزومهٔ شما کدام است؟

سؤال کاندیدای تحلیل محصول
اگر به تمامی اطلاعاتی که فیسبوک جمع‌آوری می‌کند دسترسی داشته باشید با آن چه می‌کنید؟

سؤال کاندیدای مهندسی نرم‌افزار
یک ارزیابی تخصصی از فیسبوک بنویسید. همچنین بگویید که به نظرتان برترین پیشرفت تکنولوژی در 20 سال گذشته چه بوده است؟

سؤال کاندیدای کاهش ریسک تبلیغات
اگر اطلاعات کامل 100 کارت بانکی را در اختیار داشتید، چگونه در عرض 24 ساعت و تنها با استفاده از تراکنش‌های آنلاین، بیشترین میزان پول را به دست می‌آوردید؟ 

سؤال کاندیدای مهندسی نرم‌افزار
فرض کنیم که می‌خواهید که به خانه‌های یک خیابان دستبرد بزنید. هر خانه دارای مقداری پول نقد است و هدف شما هم آن است که به گونه‌ای از خانه‌ها سرقت کنید که بیشترین مقدار پول را به دست آورید و تنها محدودیت‌تان آن است که اگر به خانه‌ای دستبرد زدید، نمی‌توانید به خانه‌های مجاورش وارد شوید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

سؤال کاندیدای مهندسی نرم‌افزار 
25 اسب مسابقه داریم و 5 زمین مسابقه و هیچ کورنومتری هم وجود ندارد. در کمترین تعداد دورها، 3 اسب برتر از لحاظ سرعت را مشخص کنید.

سؤال کاندیدای تحلیلگر فرایندهای کاربری
چه روش و پروسه‌ای را برای شناسایی پروفایل‌های جعلی به کار خواهید برد؟

سؤال کاندیدای مدیریت اطلاعات
فرض کنیم که قرار است که با استفاده از هواپیما به سیاتل سفر کنید. می‌خواهید بدانید که آیا باید چتر خود را نیز به همراه ببرید یا خیر که در همین راستا با 3 نفر از دوستان خود که در سیاتل زندگی می‌کنند تماس می‌گیرید و به طور جداگانه از هر کدام می‌پرسید که آیا در آنجا هوا بارانی است یا خیر. هر یک از دوستان شما دارای 2/3 شانس است که حقیقت را به شما بگوید و 1/3 شانس دارد که شما را سر کار گذاشته و دروغ بگوید اما هر 3 نفر به شما پاسخ مثبت می‌دهند که در سیاتل هوا بارانی است. احتمال آنکه واقعاً در سیاتل هوا بارانی باشد چه‌قدر است؟

آیا این سؤالات واقعاً می‌توانند کسی که لیاقت حضور در تیم فیسبوک را داشته باشد مشخص کنند یا خیر؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon