Teletype: پلاگینی برای اتم به منظور کدنویسی لایو و گروهی

Teletype: پلاگینی برای اتم به منظور کدنویسی لایو و گروهی

Teletype چیزی است که در سال‌های آغازین عصر ارتباطات برای ایجاد یک ارتباط اصطلاحاً Real-time (بلادرنگ) بین دو ماشین تایپ استفاده می‌کردند بدین صورت که به محض نوشته شدن متنی در یک دستگاه، دستگاه دوم در سَمت دیگر می‌توانست آن را ببیند. از زمانی که ادیتور اتم توسط گیت‌هاب منتشر شد، در کنار ادیتورهای کراس‌پلتفورمی مانند سابلایم همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین ادیتورهای اپن‌سورس مورد انتخاب دولوپرها بوده و این در حالی است که گیت‌هاب با افزودن قابلیت‌های جدیدی به این پلتفرم، در تلاش است تا روز به روز دولوپرهای بیشتری را به سمت خود بکشاند.

Teletype پلاگینی برای اتم است که این امکان را به شما می‌دهد تا با کمک همکار خود پروژۀ مشترکی را شروع کنید و هر کسی یک نشانگر ماوس اختصاصی در صفحه داشته باشد و کد مورد نظر خود را نوشته و یا بخشی را ویرایش کند و نفر مقابل هم همۀ این تغییرات را به صورت لایو (زنده) مشاهده کند و این در حالی است که هر کدام از طرفین از فضای کاستومایز شدۀ خود استفاده می‌کند به طوری که پکیج‌ها، تِم‌ها، شورت‌کات‌ها و همۀ تنظیمات دلخواه‌تان را می‌توانید داشته باشید و به هیچ وجه احساس نمی‌کنید که در حال استفاده از ادیتور شخص دیگری هستید. همچنین به گفتهٔ تیم توسعه‌دهندهٔ اتم، دیتایی که بین افراد مختلف رد و بدل می‌شود رمزنگاری گشته و نگرانی بابت اِسنیف شدن دیتای مرتبط با دولوپرها وجود ندارد.

با توجه به مقدمه‌ای که گفته شد و همچنین یکپارچگی Teletype با گیت و خود وب‌سایت گیت‌هاب، به نظر می‌رسد که می‌توان از این پلاگین به عنوان یک گزینۀ مناسب در پروسهٔ توسعهٔ نرم‌افزار استفاده کرد. در عین حال، چنانچه ابزارهای مناسب دیگری می‌شناسید که به همین شکل بلادرنگ فرآیند #برنامه‌نویسی دونفره را تسریع می‌کنند، می‌توانید در بخش نظرات با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon