Thunkable: ابزاری برای ساخت اپلیکیشن بدون نیاز به کدنویسی

Thunkable: ابزاری برای ساخت اپلیکیشن بدون نیاز به کدنویسی

Thunkable سرویسی است مناسب کسانی که علاقمند به ساخت اپلیکیشن هستند اما چیزی از کدنویسی نمی‌دانند به طوری که با استفاده از این ابزار هر کسی می‌تواند به‌ راحتی فیچرهای دلخواه‌ خود را انتخاب نموده و آن‌ها را به اپلیکیشن درگ & دراپ کرده و در نهایت هم اپلیکیشن برای لانچ آماده است.

رابط کاربری نِیتیو + متریال دیزاین
با استفاده از Thunkable می‌توانید برای اپ خود رابط کاربری اختصاصی طراحی کنید و آن‌ را با متریال دیزاین زیباتر نمایید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به مقالهٔ آشنایی با مفهوم متریال دیزاین گوگل مراجعه نمایید.)

استفاده از ایموشن‌ و کپشن در تصاویر
در این ابزار نه‌ تنها می‌توانید تصاویر دلخواه خود را به کار ببرید بلکه با استفاده از Microsoft Emotion و Image Recognizer نیز قادر خواهید بود تا ایموشن‌ و کپشن نیز به تصاویر اپلیکیشن خود بیفزایید.

اشتراک‌گذاری + چت + امکانات صوتی
امکان اشتراک‌گذاری را به اپلیکیشن خود اضافه کنید و یا با استفاده از سرویس‌هایی مانند Google Voice Recognizer و Yandex Translate اپلیکیشن خود جذاب‌تر نمایید.

نقشه + مکان‌یابی
در Thunkable با استفاده از گوگل‌مَپس و سنسورهای مکان‌یاب می‌توانید برای کسب‌وکار خود یک اپلیکیشن مکان‌یاب قدرتمند ایجاد نمایید.

حافظهٔ لوکال و کلود
در ارتباط با ذخیره‌سازی دیتای کاربران نیز قادر خواهید بود تا دیتای مورد نظر را در حافظهٔ لوکال ذخیره کنید و یا برای ذخیرهٔ آن از سرویس‌هایی مانند Tiny ،Firebase و Cloudinary بهره ببرید.

همچنین با استفاده از کامپوننت Ads این سرویس، که غیررایگان است، قادر خواهید بود تا از اپلیکیشن خود کسب درآمد نمایید و یا می‌توانید اپ خود را با سایر امکانات موجود در تلفن‌های هوشمند مانند بلوتوث، ان‌اف‌سی، شتاب‌سنج و … ادغام نموده و از آن بیشتر لذت ببرید. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از اکثر قابلیت‌های این سرویس رایگان بوده و در پروسهٔ ساخت اپ‌های اندروید و آی‌اواس خواهید توانست از یکسری اپ‌هایی از پیش ساخته شده که به صورت اپن‌سورس عرضه شده‌اند نیز بهره بگیرید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon