با فیچر جدید مایکروسافت، ویندوز 10 را با چشم کنترل کنید

با فیچر جدید مایکروسافت، ویندوز 10 را با چشم کنترل کنید

در آینده، شما قادر خواهید بود ویندوز 10 را با چشمان خود کنترل کنید؛ این فیچر جدید که تحت‌عنوان Eye Control شناخته می‌شود به شما این امکان را خواهد داد تا به کمک سخت‌افزارهای پشتیبان جدید، کارها را با اشارهٔ چشمانتان انجام دهید. این ابزار جدید باعث می‌شود که افراد بیشتری -حتی آن‌دسته از کاربرانی که به علت‌های مختلف قادر به استفاده از دستان خود نیستند- بتوانند از امکانات ویندوز بهره‌مند شوند و چنین فیچری هم‌اکنون بر روی نسخهٔ Windows Insider Build 16257 نیز در دسترس است.

دلیل افزودن چنین امکانی به این نسخه از ویندوز درواقع کمک به کاربرانی است که با بیماری‌های صعب‌العلاجی همچون ALS دست‌وپنجه نرم می‌کنند و تنها قادر به استفاده از چشمان خود برای انجام کارهای‌شان می‌باشند؛ لازم به‌ذکر است برای به تحقق پیوستن چنین هدفی، مایکروسافت با Tobi Eye وارد همکاری شده است.

کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از این تکنولوژی، اپلیکیشن‌ها را باز و بسته کنند، صفحات را بالا و پایین کنند و چنین کارهایی را فقط‌و‌فقط با تمرکز چشم انجام خواهند داد. علاوه‌بر این کارها، دستورات پیچیده‌تری همچون استفاده از کیبورد نیز با استفاده از این سیستم انجام‌پذیر است.

در‌حال‌حاضر، این محصول بر روی نسخهٔ بتای ویندوز 10 Insider در دسترس است اما مایکروسافت تاکنون در مورد ورژن نهایی آن بر روی ویندوز 10 خبری را اعلام نکرده است. جرقهٔ این ایده آنجایی زده شد که بازیکن اسبق NFL، استیو گلیسون، با بیماری ALS شناسایی شد و این بازیکن با زدن یک ایمیل به این شرکت چنین پیشنهادی را مطرح کرد چراکه دوست داشت مثل همیشه مستقل باشد و کارهای خود را بدون نیاز به کمک سایرین انجام دهد. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon