بنیانگذار آمازون جف بزوس با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، ثروتمندترین فرد دنیا لقب گرفت!

بنیانگذار آمازون جف بزوس با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، ثروتمندترین فرد دنیا لقب گرفت!

به لطف افزایش ارزش سهام شرکت آمازون، صبح پنجشنبه امروز (۵ مرداد ۱۳۹۶)، ثروتِ بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت یعنی آقای جف بزوس از مجموع دارایی‌های بنیان‌گذار مایکروسافت -بیل گیتس- پیشی گرفت تا در جایگاه نخست ثروتمندترین فرد دنیا قرار گیرد.

براساس گزارشی از بلومبرگ، این افزایش سهام قبل از گزارش درآمد این شرکت اتفاق افتاده و جزئیات آن بعداً اعلام خواهد شد؛ اما این بدان معنا است که اگر تا آخر شب که بازار سهام بسته می‌شود کاهشی در قیمت سهام شرکت آمازون اتفاق نیافتد، برتری آقای بزوس احتمالاً کمی بیشتر باقی خواهد ماند و او در جایگاه نخست باقی خواهد ماند.

اگر تمایل دارید بدانید که دیروز اعداد و ارقام در هنگام بسته شدن بازار به چه شکل بوده‌اند، بایستی گفت که ثروت آقای بزوس در آن زمان 89 میلیارد دلار بود و در آن طرف میدان، بیل گیتس با 90 میلیارد دلار بر تخت پادشاهی ثروتمندترین فرد دنیا تکیه زده بود. در ساعت 10 صبح پنجشنبه به وقت نیویورک، سهام آمازون به عدد 1065.92 دلار افزایش پیدا کرد تا این این عنوان نصیب جف بزوس شود.

براساس برآوردهای انجام شده توسط تحلیل‌گران مختلف، انتظار می‌رود که درآمد ۳ ماههٔ آمازون 37.2 میلیارد دلار باشد و این درحالی است که سرمایه‌گذاران به‌دقت پیشرفت آمازون را زیرنظر دارند و باتوجه به آن، روی سرمایهٔ خود ریسک می‌کنند.

صرفاً جهت اطلاع، آقای بیل گیتس عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را از ماه می سال 2013 تاکنون در اختیار داشته است؛ تغییرات اخیر همچنین باعث شده که جف بزوس ششمین نفری باشد که در 30 سال گذشته به این عنوان دست پیدا می‌کند (او حدوداً 20 سال پیش وارد لیست ثروتمندترین افراد جهان شد).

چندی پیش مقاله‌ای با عنوان آیا سایر غول‌های فناوری دنیا از Amazon می‌ترسند؟ منتشر کردیم و در این مقاله این نکته را یادآور شدیم که باتوجه به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه جف بزوس در حوزه‌های مختلفی من‌جمله هواوفضا، رایانش ابری، تجارت الکترونیک و مهم‌تر از همه هوش مصنوعی، سایر غول‌های فناوری دنیا به‌نوعی از این کمپانی واهمه دارند و این افزایش سهام ناگهانی آمازون هم می‌تواند مهر‌ تأییدی بر چنین ادعایی باشد (اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد آمازون هستید، همچنین می‌توانید به مقالهٔ 20 نکتهٔ جالب دربارهٔ Amazon.com، بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا مراجعه نمایید).

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا جف بزوس موفق می‌شود جایگاه خود را درحال‌حاضر و همچنین سال‌های آتی حفظ کند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران سکان درمیان بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon