مایکروسافت نسخه ی سبک ویندوز 10 را مخصوص اینترنت اشیاء منتشر کرد

مایکروسافت نسخه ی سبک ویندوز 10 را مخصوص اینترنت اشیاء منتشر کرد

شرکت مایکروسافت بارها و بارها اعلام کرده است که Windows 10 سیستم عاملی خواهد بود که در هر نوع دستگاه از دسکتاپ ها گرفته تا گوشی های تلفن همراه قابل استفاده است، اما حالا این سیستم عامل به پلتفرم های جدیدی راه می یابد: این شرکت اخیراً هسته ی IoT ویندوز 10 را به طور عمومی توزیع کرده است، که نسخه ی سبک شده ی این سیستم عامل مخصوص اینترنت اشیاء است.

اینترنت اشیاء، اشیاء اینترنتی، IoT یا Internet of Things همه به یک چیز دلالت می کنند: حوزه ی جدیدی از دنیای آی تی که در آینده ای نه چندان دور به طور غیر قابل باوری وارد زندگی روزمره ما خواهد شد. 

هسته ی IoT جدیدترین نسخه ی ویندوز شرکت مایکروسافت روی  Raspberry Pi 2 و Minnowboard Max اجرا خواهد شد، و می تواند صرف نظر از آن که دستگاه ها نمایش گر داشته باشند یا نه روی آن ها کار کند. این یک نسخه ی سبک از سیستم عامل است، لذا هیچ واسط کاربری پنجره ای یا تجربه ی دسکتاپی در آن وجود نخواهد داشت؛ در عوض توسعه دهندگان باید یک اپلیکیشن فراگیر بسازند که همانند واسط های کاربری برای دستگاه شما عمل کند.

در ابتدا یک پیش نمایش از هسته ی IoT ویندوز 10 در کنفرانس Build مایکروسافت در ماه می 2015 منتشر شد، و از آن پس اصلاحات و پیشرفت های قابل توجهی برای آن که تبدیل به یک سیستم عامل شود داشته است. برجسته ترین موارد قابلیت های کار با وای فای و بلوتوث هستند که این امکان را فراهم می کنند تا دستگاه های شما به سرویس های اینترنتی متصل شوند.

پیشرفت ها و بهسازی های دیگر این سیستم شامل پشتیبانی بهتر از زبان های Python و Node.js و واسط های برنامه نویسی کاربردی برای پلتفرم عمومی ویندوز است که اپلیکیشن های ویندوز 10 را قدرتمند می سازد. برای آگاهی از فهرست کامل این قابلیت های جدید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

مایکروسافت اعلام کرده است که هسته ی IoT به این منظور طراحی شده است که تا حد ممکن موانع پیش روی توسعه دهندگان برای روی آوردن به این حوزه جدید را از پیش روی برداشته و ساخت دستگاه های تخصصی جدید را تسهیل کرده و در عین حال، با گستره ای از زبان های متن باز کار کند. مایکروسافت در حال حاضر چندین نمونه کد برای دستگاه های IoT روی Github منتشر کرده است، و هم چنین روی این موضوع کار کرده است تا ارتباط با ویندوز 10 را برای بردهای Arduino تسهیل کند. شرح کامل تمام پروژه ها را می توانید روی hackster.io پیدا کنید.

به وضوح مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز 10 را تبدیل به سیستم عامل تمام دستگاه های متصل شونده به شبکه ی اینترنت کند. اگر شما می خواهید نرم افزار IoT خود را بسازید، روی دستگاه توسعه ی خود نیاز به نسخه ی عرضه شده ی ویندوز 10 (Build 10240) و ویژوال استودیوی 2015 خواهید داشت (دانلود هسته ی IoT به صورت رایگان)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon