مزیت‌های فریمورک AngularJS که آن را نسبت به رقبایش بهتر جلوه می‌دهد

مزیت‌های فریمورک AngularJS که آن را نسبت به رقبایش بهتر جلوه می‌دهد

AngularJS یک فریمورک شناخته شده است که امکان ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب را با مجموعه‌ای از ابزار‌های جامع و یکپارچه فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید فریمورکی در اختیار داشته باشید تا پروسهٔ توسعهٔ اپلیکیشن‌های تحت وب را کم‌دردسر و در عین حال سرگرم‌کننده به انجام برسانید، AngularJS گزینهٔ خوبی خواهد بود. 

AngularJS همان JavaScript است!
جاوااسکریپت زبان کاربردی همهٔ مرورگرهای مدرن است اما با وجود فراگیر بودن آن، نوشتن کدهای سفارشی برای هر وب اپلیکیشن کار نسبتاً سختی است. AngularJS به شما کمک می‌کند تا کار توسعه را با تمرکز بر HTML و JavaScript به انجام برسانید بدون اینکه نیاز باشد تا زبان جدیدی را برای شروع کردن یاد بگیرید.

فقط کافی است تا یک مرورگر وب و یک ادیتور داشته باشید؛ به همین سادگی می‌توانید اپلیکیشن‌هایی با استفاده از Angular بسازید (همین که دربارهٔ برنامه‌نویسی اطلاعاتی کلی داشته باشید، می‌تواند به شما کمک کند تا با Angular کد بزنید).

معماری کاربردی AngularJS
الگوی طراحی سه لایهٔ MVC (مخفف Model View Controller)، یک الگوی معماری مطلوب و شناخته‌شده برای توسعهٔ نرم‌افزار است اما ساختن اپلیکیشن‌های تحت وب با استفاده از این الگو، ابتدا نیازمند نوشتن کدهای زیادی است. سایر فریمورک‌ها از شما می‌خواهند تا مؤلفه‌های MVC اپلیکیشن‌تان را جدا کرده سپس تمامی کدهای ضروری برای برقراری ارتباط بین آن‌ها را بنویسید اما با Angular شما فقط مؤلفه‌ها را ایجاد می‌کنید و این فریمورک وظیفهٔ مدیریت و برقراری ارتباط بین آن‌ها را بر عهده می‌گیرد.

علاوه بر اینکه استفاده از یک معماری MVC موجب می‌شود تا بارگذاری سرور به حداقل برسد، مدیریت آن وب اپلیکیشن نیز بسیار ساده و سریع صورت خواهد گرفت. به عنوان نمونه سورس‌کد نوشته شده با این فریمورک داریم:

<!doctype html>
<html ng-app="todoApp">
  <head>
    <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/angularjs/1.6.9/angular.min.js"></script>
    <script src="todo.js"></script>
    <link rel="stylesheet" href="todo.css">
  </head>
  <body>
    <h2>Todo</h2>
    <div ng-controller="TodoListController as todoList">
      <span>{{todoList.remaining()}} of {{todoList.todos.length}} remaining</span>
      [ <a href="" ng-click="todoList.archive()">archive</a> ]
      <ul class="unstyled">
        <li ng-repeat="todo in todoList.todos">
          <label class="checkbox">
            <input type="checkbox" ng-model="todo.done">
            <span class="done-{{todo.done}}">{{todo.text}}</span>
          </label>
        </li>
      </ul>
      <form ng-submit="todoList.addTodo()">
        <input type="text" ng-model="todoList.todoText"  size="30"
               placeholder="add new todo here">
        <input class="btn-primary" type="submit" value="add">
      </form>
    </div>
  </body>
</html>

رابط کاربری ساده و واضح
آنگولارجی‌اس به خوبی از HTML برای ساخت رابط کاربری نرم‌افزارهای کاربردی‌تان استفاده می‌کند. بله درست است، فقط HTML! برای نوشتن اِلِمان‌های رابط کاربری در Angular نیازی به استفاده از JavaScript نیست. بنابراین ساخت رابط کاربری اپلیکیشن کار ساده‌ای خواهد بود.

با مشخص کردن اینکه کدام کنترلر برای کدام عنصر رابط کاربری استفاده شده، فقط با نوشتن کد HTML، شما بیشتر وقت خود را برای فکر کردن به اینکه شکل ظاهری رابط کاربری‌تان چه‌طور خواهد شد و چه‌طور کار می‌کند صرف خواهید کرد و برای قسمت‌های مرتبط با معماری، کمتر وقت خواهید گذاشت.

یک راه‌کار بهتر برای وب اپلیکیشن‌ها
آنگولارجی‌اس بعضاً به عنوان یک «راه‌کار بهتر برای وب اپلیکیشن‌ها» شناخته می شود چرا که بسیاری از خلاء‌هایی را که توسعه‌دهندگان در هنگام ساخت اپلیکیشن‌های بزرگ با آن مواجه می‌شوند را پُر می‌کند. همچنین ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد؛ امکاناتی نظیر Data Binding دوطرفه (برای برقراری ارتباط دینامیک میان رابط‌های کاربری مبتنی بر مرورگر و سرور)، قالب‌ها و فیلترهای دینامیک (برای مدیریت و نمایش آسان اطلاعات به نحوی که برای طراحان نیز قابل‌فهم باشد) و دستوراتی که به شما کمک می‌کنند تا هر ترفند HTML را که در ذهن دارید را پیاده‌سازی کنید. این سه ویژگی، Angular را به روشی بهینه برای ساخت اپلیکیشن‌های وب تبدیل می‌کنند.

امکان استفاده از پشتیبانی‌های مجازی
با انتخاب AngularJS شما منبعی از کدهای اپن‌سورس و یک شبکهٔ ارتباطی فعال در زمینهٔ توسعهٔ آن در اختیار خواهید داشت و با استفاده از پشتیبانی شرکت گوگل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نتیجهٔ کارتان کیفیت بالایی خواهد داشت و از پشتیبانی‌ گسترده‌ای بهره‌مند خواهید شد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon