آشنایی با سایت‌های مختص به بانوان علاقمند به برنامه‌نویسی

آشنایی با سایت‌های مختص به بانوان علاقمند به برنامه‌نویسی

در این پست با چند شبکه‌ٔ ارتباطی و کامیونیتی برنامه‌‌نویسی آشنا خواهیم شد که بانوان را در مسیر پیشرفت در دنیای فناوری، یاری می‌‌کنند.

Girls Who Code
این کامیونیتی در زمینهٔ آموزش و آماده‌سازی خانم‌ها برای ورود به دنیای فناوری و استفاده از فرصت‌های قرن بیست‌ویکم تلاش می‌کند و یکی از شناخته‌شده‌ترین کامیونیتی‌های جهان است که صرفاً به بانوان اختصاص دارد. 

Django Girls
پایتون یکی از ساده‌ترین زبان‌‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری است و در نتیجه منابع آموزش و یادگیری این زبان روز به روز در حال افزایش است (علاقمندان به یادگیری پایتون به زبان فارسی می‌توانند به دورهٔ آموزش رایگان و آنلاین پایتون در سکان آکادمی مراجعه نمایند.) تمرکز Django Girls برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهایی است که در آن زنان توسعه‌دهنده در شهر خود گرد هم می‌آیند تا دربارهٔ زبان برنامه‌نویسی پایتون و به طور کلی توسعهٔ نرم‌افزار به بحث و تبادل نظر بپردازند. هدف از برقراری این دوره‌ها این است که منابع، پشتیبانی و مجموعه‌ای از نکات مفید و ارزشمند برای برداشتن اولین قدم‌های آموزش کدنویسی را فراهم کنند تا شروع آموزش برنامه‌نویسی با مشکلات کمتر و حمایت‌های بیشتری انجام شود.

Girl Develop It
این سازمان غیرانتفاعی برنامه‌هایی را برای بانوان بزرگسالی که به آموزش وب علاقمند هستند فراهم می‌‌کند. تأکید این کامیونیتی این است که محیطی امن، لذت‌بخش و پشتیبان توسط زنان دیگر ایجاد کند. توسعهٔ وب با گذر زمان ارزش و اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند در حالی که همهٔ افراد توانایی مالی برای کسب مهارت‌های مورد نیاز این شغل را در سطح حرفه‌‌ای ندارند که از همین روی Girl Develop It تلاش می‌کند تا در راه آموزش توسعهٔ وب به زنانی که علاقمند به یادگیری هستند، گامی مثبت بردارد.

Rails Girls
عملکرد این شبکهٔ ارتباطی بسیار شبیه به Django Girls است به طوری که تمرکز آن بر روی برگزاری رویدادها و کارگاه‌های آموزشی توسط اعضایش است تا دختران جوان را در راه یادگیری کدنویسی پشتیبانی کند.

Girls in Tech
این سازمان غیرانتفاعی بر مشارکت دادن و آموزش زنان تأثیرگذار بوده در دنیای فناوری و کارآفرینی تمرکز کرده و بانوان کارآفرین را در راه رشد و ترقی روزافزون یاری می‌کند.

Women Who Code
این مجموعهٔ غیرانتفاعی به بانوان کمک می‌کند تا جایگاه خود را در دنیای فناوری بیابند و هدفش برقراری ارتباط میان زنان برنامه‌نویس سراسر دنیا است. 

Women Techmakers
این سایت یک پروژهٔ جهانی است که توسط گوگل حمایت می‌شود و هدفش هم فراهم کردن یک شبکهٔ ارتباطی با محیطی امن برای زنانی است که می‌خواهند در زمینهٔ فناوری تخصص یابند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فقط در سال 2014 چیزی در حدود 11 هزار نفر در رویدادهای برگزارشدهٔ این پروژه شرکت کرده‌اند که این میزان استقبال می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد و بانوان علاقمند را برای ورود به دنیای فناوری تشویق کند.

Girl Geek Dinners
این شبکهٔ ارتباطی که کار خود را ابتدا از لندن آغاز کرد، امروزه در سراسر دنیا فرصت‌هایی را برای افراد علاقمند به فناوری، به خصوص بانوان، فراهم کرده است.

PyLadies
این شبکهٔ ارتباطی مخصوص بانوانی است که به برنامه‌نویسی با پایتون علاقمند هستند.

Women Who Startup
این شبکهٔ ارتباطی جایی برای آشنایی و برقراری ارتباط میان بانوانی است که در زمینهٔ کارآفرینی، طراحی و توسعهٔ وب فعالیت می‌کنند.

LinuxChix
همان‌طور که از نام این سایت مشخص است، مخاطبش آن دسته از بانوانی است که علاقمند به جنبش نرم‌افزارهای آزاد و اپن‌سورس هستند. فعالیت این سایت از سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است به طوری که دوره‌های مختلفی توسط این سایت عرضه می‌شود که بانوان می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایند.

Write/Speak/Code
این سایت با هدف توانمندسازی بانوانی که در حوزه تولید نرم‌افزار فعالیت می‌کنند در ایالات متحده شکل گرفته و تمام تلاش خود را به کار بسته تا به زنان اعتماد به نفس لازم را بدهد تا به افراد تأثیرگذاری در جامعه خود مبدل شده و بتوانند در کنفرانس‌های تخصصی برنامه‌نویسی پرزنتیشن داشته باشند مضاف بر اینکه در حوزهٔ جنبش نرم‌افزارهای آزاد نقش بسزایی بازی کنند.

همچنین می‌‌توانید با مراجعه به ریپازیتوری گیت‌هاب اکانت توییتر مشهورترین زنان در زمینه‌ٔ فناوری، با آن‌ها آشنا شده و از ایشان برای ادامه‌ٔ مسیرتان الهام بگیرید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon