Raspberry Pi Simulator: شبیه‌ساز آنلاین اپن‌سورس مایکروسافت برای رسپبری‌پای

Raspberry Pi Simulator: شبیه‌ساز آنلاین اپن‌سورس مایکروسافت برای رسپبری‌پای

Raspberry Pi Simulator سرویسی اپن‌سورس از طرف کمپانی مایکروسافت است که با استفاده از آن می‌توان به‌ صورت مجازی و با به‌کارگیری از مرورگر به‌ دست تست برنامه‌های نوشته‌شده برای رسپبری‌پای زد (همچنین می‌توان با اتصال آن به درگاه اینترنت اشیاء Azure، به جمع‌آوری داده‌های محیط از سنسورها نیز پرداخت.)

MacRobert Award جایزه‌ای است که توسط Royal Academy of Engineering بریتانیا به ایده‌های مهندسی خلاقانه اهدا می‌شود و جالب است بدانید که بردهای برنامه‌پذیر رسپبری‌پای یکی از محصولات آی‌تی است که تاکنون توانسته این جایزه را به خود اختصاص دهد به طوری که از وقتی رسپبری‌پای به بازار عرضه شده، این بُرد برنامه‌پذیر توانسته است خود را به‌ عنوان یک راه‌حل کاربردی و مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از مسائل برنامه‌نویسی و اینترنت‌ اشیاء معرفی نماید.

اگر علاقمند به کار با این نوع بردها هستید، دیگر نیازی به تهیهٔ یک Raspberry Pi واقعی نیستید و با استفاده از شبیه‌ساز آنلاین شرکت مایکروسافت، می‌توانید به بررسی نتایج کدهایی که برای رسپبری‌پای خود نوشته‌اید از طریق مرورگر بپردازید. برای آشنایی با نحوهٔ کار این شبیه‌ساز، مایکروسافت یک راهنمای مقدماتی نیز ارائه نموده است که با استفاده از آن می‌توان به‌ سادگی شبیه‌ساز را به سرویس کلود آژور نیز متصل نمود که اینترنت اشیاء را ساپورت می‌کند. در این راهنما، شبیه‌ساز آنلاین رسپبری‌پای با سه بخش کلی معرفی شده است:

- ناحیهٔ اسمبلی: مدار پیش‌فرض این شبیه‌ساز به چراغ های LED و سنسور BME280 متصل شده است.

- ناحیهٔ کدنویسی: در پنجرهٔ سمت راست، یک ادیتور آنلاین برای کدنویسی در نظر گرفته شده است که می‌توانید به خلق ایده‌های خود با رسپبری‌پای بپردازید. تنظیمات پیش‌فرض به شما این امکان را می‌دهند تا به جمع‌آوری داده‌ها از سنسورها پرداخته و آن‌ها را به بخش اصلی مرتبط با اینترنت اشیاء آژور بفرستید.

پنجرهٔ کنسول: پنجرهٔ کنسول نتایج حاصل از اجرای کدهای شما را نشان می‌دهد به طوری که گزینه‌های Run ،Reset و Fold/Expand برای کنترل این قسمت و محتوای آن در اختیار دولوپرها قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های این سیستم، اپن‌سورس بودن آن است و شاید اتخاذ چنین رویکردی از جانب مایکروسافت هم به این دلیل باشد تا سایر افراد نیز می‌توانند در بهبود کارایی و افزایش امکانات آن سهیم شوند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon