WebExtensions API: ابزاری برای توسعهٔ پلاگین برای مرورگر فایرفاکس

WebExtensions API: ابزاری برای توسعهٔ پلاگین برای مرورگر فایرفاکس

WebExtensions API ابزاری برای ساده‌سازی و مؤثر کردن ایجاد Browser Extension برای فایرفاکس توسط بنیاد موزیلا عرضه شده است. در واقع این پلاگین‌ها با استفاده از زبان‌های CSS ،HTML و JS طراحی می‌شوند و از همین روی اِکستنشن شما با یک سورس‌کد واحد در پلتفرم‌های مختلفی به‌ سادگی اجرا خواهد شد.

در پاسخ به این سؤال که Browser Extension چیست، بایستی گفت اِکستنشن‌ها عملکرد مرورگرهای وب را دستخوش تغییر می‌سازند و فیچرهای بیشتری به مرورگرها اضافه می‌کنند و همان‌طور که اشاره شد، این افزونه‌ها با استفاده از زبان‌های CSS ،HTML و JS ساخته می‌شوند (علاوه‌ بر این، یکسری API اختصاصی جاوا‌اسکریپت نیز در درون این اِکستنشن‌ها استفاده می‌شوند.) 

ساخت اولین افزونه برای فایرفاکس
بنیاد موزیلا برای علاقمند به توسعهٔ پلاگین برای مرورگر محبوب فایرفاکس، آموزشی تحت عنوان Your First Extension تألیف کرده که به صورت گام به گام نحوهٔ ساخت اِکستنشن برای این مرورگر را آموزش می‌دهد.

همچنین اگر از علاقمند به کامندلاین باشید، با مراجعه به ریپازیتوری اپن‌سورس Web-Ext نیز به ابزاری کامندلاین دست خواهید یافت که امکان ساخت، اجرا و تست Web Extensions را به شما می‌دهد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon