آشنایی با اپلیکیشن‌هایی که کار دولوپرها را راحت‌تر می‌کنند

آشنایی با اپلیکیشن‌هایی که کار دولوپرها را راحت‌تر می‌کنند

اپلیکیشن‌های موبایل هر روزه بیش‌ از پیش جای خود را در میان طرفدارانشان باز می‌کنند و یکی از اقشاری هم که معمولاً با اپ‌های موبایل سروکار دارند، دولوپرها هستند. در همین راستا، آنچه در ادامه معرفی می‌کنیم، لیستی اپلیکیشن‌هایی است که در نهایت منجر به بهبود سبک زندگی دولوپرها، سهولت کار و همچنین افزایش مشارکت مابین ایشان خواهد شد.

1Password
نادیده گرفتن مسائل امنیتی و تصور اینکه ما هرگز گرفتار مشکلاتی از این دست نخواهیم شد، کمی ساده‌انگارانه است و به همین خاطر، بسیاری از دولوپرها سعی در هرچه ایمن‌تر کردن حضور خود در فضای آنلاین دارند و برای هر سرویسی یک پسورد در نظر می‌گیرند؛ اما بهترین راه‌حل برای مدیریت و به‌ خاطر آوردن پسوردهای مختلف چیست؟ 

1Password سرویسی است که برای این منظور توسعه داده شده است. به طور کلی، به‌ جای اشتراک‌گذاری اطلاعات حساسی همچون پسورد و غیره از طریق ایمیل یا پیامک، تیم‌های توسعهٔ نرم‌افزار می‌توانند از طریق تلفن، تبلت و یا کامپیوتر خود و با استفاده از 1Password به پسووردشان دسترسی پیدا کنند (جهت آشنایی با سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی پسورد و همچنین ترفندهای انتخاب پسوردهای ایمن، به مقالهٔ چگونه برای مقابله با هکرها، پسوردی امن انتخاب کنیم؟ مراجعه نمایید.)

Postman
Postman به معنای واقعی کلمه برای کارهای تیمی کارگشا است به طوری که همهٔ دیوایس‌ها به‌ راحتی و فقط با فشار دادن یک دکمه به هم متصل می‌شوند و دولوپرها می‌توانند هم‌زمان روی یک API کد بزنند، تست کنند و فیدبک بگیرند. اساساً کار کردن با رابط کاربری این سرویس کار لذت‌بخشی است و باعث سهولت در فرستادن ریکوئست‌های HTTP، گرفتن ریسپانس، ذخیره و دسته‌بندی آن‌ها می‌شود. 

Slack
طی سال‌های اخیر، اِسلک جای خود را به‌ خوبی در میان فعالان اکوسیستم توسعهٔ نرم‌افزار به‌ عنوان یک ابزار ارتباطی باز کرده اما این در حالی است که دولوپرها نگاهی که به اسلک دارند، به‌ مراتب بیش از یک ابزار پیام‌رسان است.

Slack ابزاری است که با امکانات کاربرپسندی که در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد، فرایند‌های توسعهٔ نرم‌افزار، که یکی از آن‌ها ارتباط بهینه بین اعضای تیم‌های است، را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، با ادغام سایر سرویس‌ها همچون توییتر یا گیت‌هاب، کارآمدی این سرویس دوچندان خواهد شد (برای مثال، تعامل صورت گرفته مابین اِسلک و گیت‌هاب این امکان را به دولوپرها می‌دهد تا ایشان آمار دقیقی از ایشو‌ها و یا پول ریکوئست‌های ریپازیتوری‌های مختلف در اختیار داشته باشند.)

InVision و UXPin
امروزه اپ‌های زیادی در بازار برای طراحی پروتوتایپ عرضه شده‌اند که جملهٔ شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به InVision و UXPin اشاره کرد. وقتی پای طراحی از یکسو و همچنین ارتباط با کارفرمایان (مشتریان) و تیم‌های توسعهٔ نرم‌افزار از سوی دیگر به میان می‌آید، ابزاری که بتوان با استفاده از آن پروتوتایپ طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار داد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد (گرچه اپلیکیشن‌هایی مثل InVision و یا UXPin اساساً برای دولوپرها طراحی نشده‌اند، اما این امکان را در اختیار ایشان قرار می‌‌دهند تا با وضوح بهتر و بیشتری ایده‌ها را ارزیابی کرده و انتظارات مشتریان را برآورده سازند.)

کلام آخر
در گذشته مشارکت دولوپرها از طریق اپ‌های موبایل به سادگی حال حاضر نبود اما امروزه اپلیکیشن‌هایی که اختصاصاً برای دولوپرها طراحی شده‌اند، زندگی ایشان را به‌ مراتب راحت‌تر کرده‌اند. به‌ عنوان مثال، استک اورفلو هم این مهم را درک کرده و برای سهولت کاربرانش که عمدتاً برنامه‌نویسان هستند، اپ‌ اختصاصی‌اش را به بازار عرضه کرده است که برای آشنایی بیشتر با این اپ، می‌توانید به مقالهٔ Stack Overflow App: معرفی اپلیکیشن موبایل استک اورفلو مراجعه نمایید.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. چه اپ‌های موبایلی دیگری می‌شناسید که می‌توانند برای دولوپرها کاربردی باشند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon