مایکروسافت به کاربران موتور جستجوی ‌Bing در آمریکا و انگلستان پول پرداخت می‌کند!

مایکروسافت به کاربران موتور جستجوی ‌Bing در آمریکا و انگلستان پول پرداخت می‌کند!

به نظر شما، یک شرکت چه کارهایی می‌تواند انجام دهد تا موتور جستجوی موفقی مثل گوگل را شکست دهد؟ مایکروسافت روشی زیرکانه را برای جستجوکنندگان اینترنتی برگزیده تا شاید با رشوه دادن به آن‌ها، گوگل را رها کنند و به بینگ روی بیاورند!

این کار به خودی خود رشوه نیست بلکه جزئی از برنامهٔ Microsoft Rewards است که از آگوست 2016 در ایالات متحده در حال اجرا بوده است (قرار است این برنامه در انگلستان نیز اجرا شود.) بخشی از این برنامه، اشاره دارد به این‌که یک کاربر با هر جستجو در بینگ، 3 امتیاز دریافت می‌کند و با هر پوندی که در Microsoft Store خرج می‌کند، یک امتیاز دریافت خواهد کرد. برای دریافت امتیازهای بیشتر می‌توان در چندین آزمون مختلف نیز شرکت کرد.

یک کاربر به‌تنهایی می‌تواند حداکثر 30 امتیاز در روز کسب نماید که یعنی 10 جستجو در روز. لازم به ذکر است که مایکروسافت تا 15 آگوست، امتیازهای کسب شده را ۲ برابر خواهد کرد. البته اگر از مرورگر Edge برای این جستجوها و خریدها استفاده کنید، حداکثر امتیازها به 60 افزایش می‌یابد!

باید توجه کنید که در این میان هیچ پول واقعی در کار نیست ولی این امتیازها می‌توانند برای دریافت کارت‌های هدیهٔ Xbox، فیلم‌های رایگان، اعتبار اسکایپ، Groove موزیک و غیره استفاده شوند. طبق مقاله‌ای در Wired، جایزهٔ بزرگ‌تری که در برنامهٔ مایکروسافت گنجانده شده، حضور به‌عنوان مهمان در موزیک ویدئوی جدید Charli XCX خواهد بود.

اگر کاربر بتواند در یک ماه 500 امتیاز دریافت کند، به مرحلهٔ دوم ارتقا پیدا می‌کند؛ پس از آن، حداکثر امتیازها در روز به 150 افزایش می‌یابد و همچنین راه‌های بیشتری برای دریافت امتیاز فعال خواهند شد.

این روش، استراتژی مایکروسافت برای مقابله با گوگل است. معلوم نیست، شاید موفق شود و یا شاید هزینهٔ بیشتری را روی دست مایکروسافت بگذارد. بینگ این‌قدرها هم ناکارآمد نیست که مایکروسافت بخواهد با برنامه‌ای اینچنینی، موتور جستجویش را ترویج دهد اما طبق گزارش Statistica در ماه اوریل 2017، گوگل در کشور انگلستان با 85.74 درصد جستجوها، پیشتاز است و بینگ با سهم ناچیز 10.07 درصدی در حال رقابت است، بنابراین شاید نیاز به اجرای این برنامه‌ برای مایکروسافت حس می‌شد. لازم به ذکر است که در آینده قرار است برنامهٔ Microsoft Reward در کشورهای کانادا، آلمان و فرانسه نیز اجرا شود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon