یک تحقیق جالب توسط استک اورفلو

یک تحقیق جالب توسط استک اورفلو

سایت استک اورفلو هر ساله اقدام به نظرسنجی از میان توسعه دهندگان سراسر دنیا می‌کند و امسال نیز حرفه‌ای تر از سال‌های گذشته این کار را انجام داد. بررسی سال ۲۰۱۵ که در آن ۲۶۰۸۶ نفر از ۱۵۷ کشور دنیا شرکت داشتند نتایج بسیار جالبی در بر داشت. به طور مثال، این بررسی نشان داد که اکثر برنامه نویسان از شغل خود رضایت دارند و در این میان برنامه نویسان ایرانی بیشترین رضایت شغلی را به خود اختصاص داده‌اند اما در این مقاله قصد داریم این تحقیق را از بعد دیگر مورد بررسی قرار دهیم و آن هم اینکه نقش تحصیلات آکادمیک در موفقیت شغلی در زمینه برنامه نویسی چقدر است. با وبلاگ سکان آکادمی همراه باشید.

راه‌های بسیار زیادی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد. هم می‌توان رشته نرم‌افزار کامپیوتر را در دانشگاه انتخاب کرد و هم می‌توان به کلاس‌های برنامه نویسی حضوری موسساتی مثل مجتمع فنی تهران، لایتک دانشگاه شریف و … رفت. برخی از علاقمندان به دنیای برنامه نویسی هم هستند که به صورت خودآموز نحوه کدنویسی را یاد می گیرند. بررسی سایت استک اورفلو پرده از آمار و ارقام بسیار جالبی برداشت به این شکل که چیزی در حدود نیمی از برنامه نویسانی که در این سایت حضور فعال دارند اصلاً تحصیلات دانشگاهی ندارند و شخصاً اقدام به یادگیری کدنویسی کرده اند. از روی این آمار شاید بتوانیم نتیجه بگیریم که نقش انگیزه در یادگیری برنامه نویسی و موفقیت در این حرفه به مراتب بالاتر از تحصیلات آکادمیک خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا در کشور ایران برای استخدام شدن به عنوان یک برنامه نویس می بایست مدرک دانشگاهی ارائه داد یا کارفرمایان بیشتر به مهارت های متقاضی نگاه می کنند؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon