GitHub for Atom: پلاگینی برای یکپارچه‌سازی گیت و گیت‌هاب با ویرایشگر کد اتم

GitHub for Atom: پلاگینی برای یکپارچه‌سازی گیت و گیت‌هاب با ویرایشگر کد اتم

ادیتور خوب مهم‌ترین وسیله در جعبه‌ابزار یک دولوپر است اما چندین قطعهٔ نرم‌افزاری دیگر نیز در کنار آن وجود دارند که آن‌ را به وسیله‌ای بهتر تبدیل می‌کنند که از آن جمله می‌توان به Git اشاره کرد (برای آشنایی بیشتر با گیت، می‌توانید به مقالهٔ‌ Version Control (ورژن کنترل) چیست و Git چگونه کار می‌کند؟ مراجعه نمایید.)

GitHub for Atom پلاگینی است که دسترسی به گیت و گیت‌هاب را با محیط اتم یکپارچه می‌کند. تعامل با Git بخشی حیاتی در کارهای روزمرهٔ بسیاری از دولوپرها است؛ اما جابه‌جایی به محیط کامندلاینی یا نرم‌افزار گرافیکی دیگر، آن هم در حین کدنویسی، می‌تواند باعث حواس‌پرتی‌تان شود.

این پکیج با فراهم کردن قسمتی از آیتم‌ها و ویجت‌های مورد نیاز، دسترسی به پراستفاده‌ترین عملیات گیت را بدون ترک محیط ویرایشگر برایتان فراهم می‌کند به طوری که کامیت کردن، ساخت و تغییر برنچ‌ها و همچنین حتی حل‌و‌فصل کردن کانفلیکت‌ها در عملیات مِرج، مستقیماً از داخل اتم امکان‌پذیر خواهد شد (برای مقایسهٔ اتم با سایر ادیتورها، می‌توانید به مقالهٔ Vim | VS Code | Sublime | Atom: مقایسهٔ ادیتورهای محبوب دولوپرها مراجعه نمایید.)

اگر از گیت‌هاب برای اشتراک گذاشتن و همکاری در کدهای‌تان استفاده می‌کنید، پول ریکوئست یکی از اقدامات جدایی‌ناپذیر در کارهای شما خواهند بود. حال پکیج GitHub for Atom پول ریکوئست مربوط به بِرنچ فعلی‌تان را در محیط کناری ویرایشگر نشان داده می‌دهد که همین مسئله راندمان کاری شما را افزایش خواهد داد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon