زندانیان با ساخت و پنهان کردن کامپیوترهای دست‌ساز در سقف، شبکهٔ زندان را هک کردند

زندانیان با ساخت و پنهان کردن کامپیوترهای دست‌ساز در سقف، شبکهٔ زندان را هک کردند

۲ زندانی در ایالت اوهایوی آمریکا، با ساختن کامپیوتر‌های دست‌‌ساز و پنهان کردن آن‌ها در سقف سلول‌شان، موفق به هک شبکهٔ زندان شدند. این زندانیان قطعات مورد نیازشان را از کامپیوترهای رومیزی که در طرحی تحت‌عنوان «بازیافت لوازم الکترونیکی» جمع‌آوری شده بودند، به‌دست می‌آوردند. زندانیان از این کامپیوترها برای دزدی از کارت‌های اعتباری، خواندن مطالبی درباره چگونگی ساخت مواد مخدر و انواع سلاح، دانلود فیلم‌های پورن، موسیقی و برخی موارد دیگر استفاده می‌کردند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این حادثه در سال 2015 روی داده و گزارش تحقیقات آن به تازگی منتشر شد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این خبر، در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

براساس گزارشی جدید از دفتر بازرسی کل اوهایو، ۲ زندانی نخبه از زندانی با درجهٔ امنیت متوسط، مخفیانه ۲ کامپیوتر کاربردی را سرهم کرده و شبکهٔ زندان را هک کردند. 

این زندانیان به نام‌های ادم جانستون و اسکات اسپریگ، توانستند قطعاتی را از کامپیوترهای بخش لوازم بازیافتی الکترونیکی به‌دست آورده و آن‌ها را در سقف جاسازی کردند و از آن‌ها برای اتصال به شبکهٔ اداره اصلاح و تربیت اوهایو استفاده کردند.

این‌طور که به نظر می‌رسد، این ۲ زندانی از کامپیوترها با سرقت اطلاعات هویتی زندانی دیگری دست به جرائم نام برده در بالا می‌زدند؛ آن‌ها همچنین فیلم‌های پورن، موسیقی و سایر ویدیو‌های دانلود شده را در عوض چیز‌های دیگر بین سایر زندانیان توزیع می‌کردند.

کارمند پشتیبانی اداره اصلاح و تربیت اوهایو زمانی به این کار مشکوک شد که ایمیل هشداری مبنی استفادهٔ یک کامپیوتر بیش از سقف مجاز اینترنتش شد و این‌که وسیله‌ای غیرقانونی در حال استفاده از پروکسی‌هایی برای هک کردن سیستم است.

زندانیان کابل‌های اترنت را روی سقف و درست زیر سویچ شبکه قرار داده بودند و آن‌طور که در گزارش آمده، زندانیان به صورت مخفیانه رمزعبور یکی از کارکنان قراردادی را با روشی که به‌اصطلاح ویژوال هکینگ گفته می‌شود، در اختیار گرفتند. 

لیست کامل نرم‌افزار‌هایی که بر روی کامپیوتری که آن‌ها از آن استفاده می‌کردند در زیر آمده است:

- Cain,
- Zed Attack Proxy,
- CC Cleaner,
- Wireshark, NMap,
- ZenMap,
- SoftEther VPN Server,
- OpenVPN,
- Jana Server,
- Yoshi,
- VLC,
- Clamwin,
- phpBB,
- AdvOr Tor Browser,
- Paros,
- 3CXVoip Phone,
- Webslayer,
- Cavin,
- Virtual Box,
- TrueCrypt,
- THC Hydra,
- & Kali Linux.

جالب است بدانید که اسم بیشتر نرم‌‌افزار‌های فوق‌الذکر را می‌توان در لیست بهترین ابزارهای هک در سال 2017 مشاهده کرد. نکتهٔ تعجب برانگیز این است که این حادثه در سال 2015 رخ داده و زمان زیادی طول کشیده تا مسئولان زندان آن را به مقامات گزارش کنند! به‌علاوه، مسئولان زندان کامپیوترها و سایر وسایل را قبل از این‌که مورد استفاده قرار گیرند جمع‌آوری کرده بودند. سخنگوی زندان اعلام کرده‌اند که مقامات مربوطه گزارش را مورد بازبینی قرار خواهند داد و اقدامات لازم جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده را اتخاذ خواهند کرد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon