Magnetico: یک موتور جستجوی تورنت اپن‌سورس و مسدودنشدنی!

Magnetico: یک موتور جستجوی تورنت اپن‌سورس و مسدودنشدنی!

Magnetico یک موتور جستجوی بیت‌تورنت با امکان مخفی کردن هویت کاربر (Anonymous) به‌ همراه قابلیت خودمیزبانی (Self-Hosted) است. Magnetico جستجو این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به یک سرور مرکزی، به خیل عظیم تورنت‌ها در فضای Distributed Hash Table یا به‌ اختصار DHT دسترسی داشته باشند (گفته می‌شود که با اعمال یکسری اصلاحات بیشتر، مگنتیکو می‌تواند به تمرکززدائی سیستم بیت‌تورنت نیز کمک کند.) 

نیاز به توضیح نیست که BitTorrent (یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌های اشتراک فایل به اصطلاح P2P) همواره با یکسری چالش‌ها روبه‌رو است. در واقع، بیشتر وب‌سایت‌های تورنت به خاطر خاصیت مرکزی بودن‌شان، در معرض مسدود شدن قرار دارند. 

در همین راستا، در گذشته تلاش‌های متعددی صورت گرفته تا از مسدود شدن آن‌ها جلوگیری به‌عمل آید و پیشرفت DHT به کاربران کمک کرد تا از وابستگی به ردیاب‌ها رها شوند؛ اما در اقدامی که ممکن است به تمرکززدائی کامل بیانجامد، یک برنامه‌نویس ترکیه‌ای به نام Bora مشغول به کار روی پروژه‌ٔ Magnetico شد که از DHT برای یافتن محتوا و همتا (Peer) استفاده کرده و هدف آن ایجاد یک موتور جستجوی شخصی تورنت و خصوصی نگاه داشتن دیتای کاربران می‌باشد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon