ActivePython: نسخه‌ای از Python جهت استفاده در دیتا ساینس

ActivePython: نسخه‌ای از Python جهت استفاده در دیتا ساینس

ActiveState اقدام به عرضهٔ نسخه‌ای از توزیع تجاری پایتون خود (ActivePython) کرده است که تمرکز اصلی آن روی دیتا ساینس (علم داده) و همچنین توسعهٔ وب است. کمپانی ActiveState که کشور کانادا قرار دارد، متخصص جمع‌آوری ماژول‌های مختلف و اپن‌سورس زبان‌های برنامه‌نویسی با لایبرری‌های استاندارد، منتشر کردن آن‌ها به شکل توزیع‌های مختلف با تضمین کیفیت، پلن‌های پشتیبانی و سرویس‌های دیگر است.

ActivePython توزیعی از پایتون است که روی نصب آسان و سازگاری کراس‌پلتفرم با ویندوز، لینوکس، مک و پلتفرم‌های دیگر تمرکز کرده است. این شرکت اعلام کرده که صدها پکیج پُراستفاده را با تأکید روی علم داده، توسعهٔ وب اپلیکیشن‌، امنیت و بررسی کیفیت سورس‌کده در ActivePython جمع‌آوری کرده است. طبق گفتهٔ این شرکت:

در این توزیع، پکیج‌های علم داده مثل pandas ،numpy ،scipy ،matplotlib و قابلیت‌های مرتبط با بیگ دیتا قرار داده شده‌اند. جمع‌آوری این پکیج‌ها به دانشمندان علم داده کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را آماده و آنالیز نمایند. به علاوه، ActiveState پرطرفدارترین فریمورک‌های تحت وب پایتون مانند Django ،Flask و Tornado را همراه با SDK محبوب AWS برای اپلیکیشن‌های کلود به این پکیج اضافه کرده است.

پایتون زبانی همه منظوره، تفسیری و شییٔ‌گرا است و به‌ خاطر راحتی استفاده‌اش، در میان دولوپرها فارغ از حوزهٔ کاری‌شان از محبوبیت بالایی برخوردار است. Jeff Rouse یکی از اعضای اجرایی ActiveState عقیده دارد توزیع ActivePython، یک از کارهای خارق‌العادهٔ در تاریخ این شرکت بوده است به طوری که اعتقاد دارد:

ما حدوداً 200 پکیج مختلف رو به توزیع‌مون اضافه کردیم که باعث شده تا به نسخهٔ کاملی از AvtivePython دست یابیم؛ انگار یه دنیای کوچیک از کل اکوسیستم رو در توزیع‌مون جمع کردیم! بیش از صد هزار پکیج برای پایتون وجود داره و ما تقریباً 200 تا از بهترین‌هاش رو انتخاب کردیم. دیگه نیازی نیست تا مثلاً دنبال بهترین لایبرری رمزنگاری یا فریمورک وب بگردید، چرا که می‌تونید اون‌ها رو به سادگی در AvtivePython پیدا کنید.

ActiveState نسخه‌های مختلفی از ActivePython را عرضه کرده که از آن جمله می‌توان به نسخهٔ کامیونیتی اشاره کرد. این شرکت قصد دارد لیست پکیج‌های موجود در این توزیع را برای شامل شدن کاربردهای بیشتر گسترش دهد تا جایی که باتوجه به پیشرفت‌های بزرگی که در زمینهٔ #یادگیری ماشینی وجود دارد، این شرکت قصد دارد مواردی اینچنین را به‌ علاوهٔ موارد بیشتری به این پروژه اضافه کرده که از آن جمله می‌توان به فریمورک‌های وب، کانکشن‌های دیتابیسی و پکیج‌های وب‌سرویس بیشتری اشاره کرد (اگر علاقمند به فراگیری زبان پایتون هستید، می‌توانید به دورهٔ آموزش پایتون در سکان آکادمی مراجعه نمایید.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon