اوبونتو 18.04 LTS همگام با لغو پروژهٔ یونیتی و بازگشت به گنوم!

اوبونتو 18.04 LTS همگام با لغو پروژهٔ یونیتی و بازگشت به گنوم!

Mark Shuttleworth بنیان‌گذار شرکت کانونیکال در خبری شوکه کننده اعلام کرد که اوبونتو 18.04 LTS با Unity 8 عرضه نمی‌شود و جای خود را به محیط دسکتاپ GNOME خواهد داد؛ او همچنین از پایان سرمایه‌گذاری کانونیکال در حوزهٔ تلفن همراه و توسعهٔ Convergence Shell خبر داد (هدف Convergence Shell ساخت سیستم‌عاملی مناسب استفاده روی کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت بود.) برای آشنایی بیشتر با جزئیات این خبر، در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

بعد از چندین نسخهٔ آلفا و بتا از اوبونتو 17.04 و بازخوردهای منفی از کاربران، مدیر کانونیکال مارک شاتل‌ورث خبر حیرت‌آوری را اعلام کرد:

کانونیکال قصد داره تغییرات بزرگی رو در پروژهٔ اوبونتو ایجاد کنه و سرمایه‌گذاری روی یونیتی 8 رو متوقف خواهد کرد؛ همچنین، توسعهٔ آتی اوبونتو برای تلفن‌های همراه و پوسته‌ای که قابلیت اجرا روی ابزارهای متنوع رو داشته باشد هم لغو میشه!

نتیجهٔ این تغییرات این است که اوبونتو در نسخه 18.04 LTS که سال آینده عرضه می‌شود، به طور پیش‌فرض از محیط دسکتاپ گنوم استفاده خواهد کرد؛ مدیرعامل کانونیکال همچنین اعلام کرده که توسعهٔ «پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل اپن‌سورس دسکتاپ در جهان» را ادامه خواهد داد و این شرکت به کار روی LTS‌های موجود و همکاری با دیگران برای عرضهٔ نوآوری‌های دیگر را متوقف نخواهد کرد. همچنین وی اعتراف کرد که تصورش از پروژهٔ Convergence اشتباه بوده و باعث تکه‌تکه شدن کدها شده است. او همچنین از جایگاه مناسب اوبونتو در IoT و کلود خبر داد و اعلام کرد کانونیکال در آینده روی این حوزه‌ها نیز تمرکز خواهد نمود.

نظر شما چیست؟ آیا مهاجرت اوبونتو از یونیتی به گنوم بهبودی در تجربهٔ کاربری استفاده‌کنندگان این سیستم‌عامل محبوب رقم خواهد زد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon