اوباما: اولین رئیس جمهور برنامه نویس دنیا

اوباما: اولین رئیس جمهور برنامه نویس دنیا

پیش از این هم اخباری در مورد سایت code.org که توسط آقایان هادی و علی پرتوی به منظور گسترش فرهنگ یادگیری برنامه نویسی راه اندازی شده را منتشر کرده بودیم. حال کاری که این دو ایرانی افتخار برانگیز انجام داده‌اند این است که چیزی تحت عنوان Hour of Code‌ در مدارس به‌ خصوص مدارس ایالات متحده به راه انداخته اند تا از آن طریق بچه‌ها را علاقمند به دنیای برنامه نویسی کنند.

به منظور حمایت از این طرح، باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده نیز اولین خط کد خود را با زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت انجام داد. به گزارش هادی پرتوی مدیر عامل سایت code.org، کدی که باراک اوباما با استفاده از زبان برنامه نویسی Frozen که برای بچه‌ها طراحی شده است نوشت به شرح زیر است که آواتار Frozen را ۱۰۰ گام به جلو می برد:

moveForward(100);

به گفته آقای پرتوی، باراک اوباما پرسید که آیا حتماً می بایست حرف اف را به صورت بزرگ بنویسد یا خیر! که این نشان از دقت نظر باراک اوباما دارد و این در حالی است که ایشان حتی یک اشتباه تایپی هم مرتکب نشد. به گفته باراک اوباما: “شروع ما برای این حرکت خیلی دیر است تا علاوه بر این که به بچه‌های جوان خود بیاموزیم که چگونه یک بازی کامپیوتری انجام دهند، چگونه یک بازی کامپیوتری طراحی کنند. بچه‌ها نمی بایست صرفاً بتوانند با گوشی های هوشمند کار کنند بلکه باید یاد بگیرند که چگونه برای گوشی های هوشمند اپلیکیشن بنویسند. یکی از وجوه تمایز کشور آمریکا با سایر کشورهای دنیا در این است که ما یک ملت مصرفی نیستیم بلکه ملتی هستیم که علاقمند به اختراع و تولید می باشیم.” مشاهده ویدیوی کدنویسی باراک اوباما در حضور هادی پرتوی

نظر شما چیست؟ آیا می‌توانیم روزی را ببینیم که رئیس جمهور ایران گربه معروف زبان برنامه نویسی اسکرچ را وادار به حرکت کند یا خیر؟

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon