سایت شخصی دونالد ترامپ برای ساعاتی دیفیس شد!

سایت شخصی دونالد ترامپ برای ساعاتی دیفیس شد!

هکری که خود را Pro_Mast3r معرفی نموده است، موفق به ایجاد اختلال در کار سرور CloudFlare و Deface نمودن سایت دونالد ترامپ شد. این سرور که پشتیبانی کمپین انتخاباتی ترامپ را به عهده داشت، برای لحظاتی آفلاین شد اما در نهایت به شرایط عادی بازگشت. برای مطالعهٔ جزئیات بیشتر در مورد این حمله، در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

به نقل از سایت Ars Technica، سرور هک شدۀ secure2.donaldjtrump.com مستقیماً با صفحۀ کمپین مرتبط نبوده و تنها پشتیبانی مدیریت محتوا و امنیت CloudFlare را به عهده دارد. با هک شدن این سرور، تصویری در سایت قرار گرفت‌ که به وبسایت دیگری لینک شده که حاوی متن زیر بود:

Hacked By Pro_Mast3r ~
Attacker Gov
Nothing Is Impossible
Peace From Iraq

لازم به ذکر است که سورس کد این صفحه در لحظاتی که آفلاین بود، حاوی لینکی به جاوااسکریپت در اکانتی در Google Code بود که در حال حاضر خارج از دسترس است. اما بررسی‌های صورت گرفته بر روی آرشیو آن، نشان می‌‌دهد که این اسکریپت یک نرم‌‌افزار مخرب (Malware) نیست.

پیش از این نیز بحث‌‌ها و گمانه‌‌زنی‌‌های متعددی در مورد عدم امنیت سایت و گوشی هوشمند ترامپ صورت گرفته بود تا حدی که تد لیو -یکی از نمایندگان دموکرات کنگرۀ آمریکا- در روز جمعه خواستار پیگیری عدم امنیت گوشی اندروید ترامپ شده بود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon