نصب ادیتور Vim روی سیستم‌عامل اوبونتو

نصب ادیتور Vim روی سیستم‌عامل اوبونتو

Vim یک ویراشگر کد کاملاً رایگان می‌باشد و می‌توان گفت که برای تمامی توزیع‌های لینوکس در دسترس است. علیرغم رایگان بودن، ویم بسیار قدرتمند بوده و از فیچرهای منحصر به فردی برای دولوپرهای حرفه‌ای برخوردار است که در توزیع اوبونتو نسخهٔ سبک‌تری از ویم نصب است که به نوعی دست دولوپرها را می‌بندد که در همین راستا در ادامه قصد داریم ببنیم که به چه شکل می‌توانیم ابتدا نسخهٔ پیش‌فرض را حذف نموده سپس ویم را روی این سیستم‌عامل اپن‌سورس نصب کرد.

حذف نسخهٔ vim-tiny
برای نصب Vim روی توزیع اوبونتو، ابتدا به ساکن نیاز داریم تا نسخه‌ای از ادیتور ویم تحت عنوان vim-tiny که به صورت پیش‌فرض نصب است را حذف نماییم که برای این منظور، ترمینال را باز کرده و دستور زیر را داخل آن اجرا می‌کنیم:

$ sudo apt-get remove vim-tiny

نصب نسخهٔ اصلی Vim
پس از آنکه مرحلهٔ قبل با موفقیت انجام شد، حال می‌توانیم به سادگی نسخهٔ اصلی ویم را نصب نماییم که برای این منظور، دستور زیر را وارد ترمینال می‌کنیم:

$ sudo apt-get install vim

همان‌طور که ملاحظه می‌شود، برای حذف و یا نصب هر نرم‌افزاری در لینوکس از دستور sudo استفاده می‌شود؛ لذا برای این کار نیاز به پسورد روت سیستم‌عامل خواهید داشت. از این پس خواهید توانست از قابلیت‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار استفاده نمایید (علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینوکس، می‌توانند به دورهٔ آموزش لینوکس در سکان آکادمی مراجعه نمایند.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon