امیرحسین پی‌براه

گفتگو با امیرحسین پی‌براه

فوق‌دکترای بیگ دیتا و متخصص سیستم‌های توزیع‌شده

مهر 1397 علم داده
00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
مهر 1397 علم داده
امتیاز این اپیزود
2348 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
علم داده علم داده

معرفی اپیزود

امیرحسین پی‌براه در حال حاضر با سمَت Assistant Professor در علوم کامپیوتر در دانشگاه KTH کشور سوئد مشغول به فعالیت است و استاد دروس Data Intensive Computing Platforms و Large-scale Machine Learning & Deep Learning می‌باشد. وی دکترای خود را در سال ۲۰۱۳ در زمینهٔ سیستم‌های توزیع‌شده از دانشگاه KTH اخذ کرد سپس فوق‌دکترای خود را با پژوهش در زمینهٔ بیگ دیتا در مؤسسه تحقیقاتی SICS سوئد و همچنین دانشگاه Oxford ادامه داد.

در دورهٔ دکترا، امیرحسین پی‌براه بر روی سیستم‌های توزیع‌شده و به طور مشخص بر روی شبکه‌های به اصطلاح Peer to Peer و الگوریتم‌های مبتنی بر Gossip کار کرد و در پایانامه‌اش راه‌کاری به منظور استفاده از این دست شبکه‌ها برای توزیع دیتای آنلاین در مقیاس بالا معرفی کرد. در دورهٔ فوق‌دکترا هم وی ابتدا تمرکزش را بر روی کار با بسترهای پردازش داده‌های عظیم (از جمله Spark) گذاشت و چندین سخنرانی در این خصوص ارائه کرد؛ سپس تحقیقاتش را در زمینهٔ کار با بیگ دیتا ادامه داد و به سَمت استفاده از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ برای تحلیل بیگ دیتا پیش رفت (Data Intensive Computing Platforms نام دوره‌ای است حول کلود و سایر حوزه‌های وابسته که توسط ایشان برگزار شده است.)

امتیاز این اپیزود
2348 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
علم داده علم داده

عالی بود بسیار ممنون

فکر کنم تا حالا ۳ بار گوش دادم بازهم لذت بردم ! خواهشا آقای دکتر بازهم زمانشونو برای ما کنار بذارن.

خدا قوت . عالی بود

کاش آقای دکتر بازهم وقت کنار بگذارند بازهم مصاحبه کنند بسیار مفید و استاد گونه صحبت می‌کنند

چقدر خوب می‌شد اگر این مصاحبه‌را هم مثل موارد قبلی بخش بندی می‌کردید. گوش‌دادن به پادکستی با این اندازه بسیار مشکل است ،‌و ثانیا در خیلی موارد ممکن است فردی سوالی داشته باشد ، اما وقت کافی برای گوش‌دادن به کل پادسکت را نداشته باشد اینگونه او به راحتی می‌‌تواند سوال خود را از لیست پیدا کرده و دقیقا به جواب سوالش برسد اما اگر بخش‌بندی وجود نداشته باشد فرد مورد نظر از دیدن اندازه پادکست وحشت کرده اصلا به آن گوش نمی‌دهد ،‌البته منظور من این نیست که اندازه پادکست را کم کنید که این کار بسیار مذموم است بلکه فقط می‌خواهم اهمیت بخش‌بندی را بگویم ، ثالثا ممکن است فردی علاقه به سوالی نداشته باشد ، همچنین او می‌تواند قسمت مورد نظر را skip کرده به بقیه پادکست گوش دهد.

سلام، توضیحات خوبی داده شد واقعا خیلی مفید و‌ ارزشمند بود خسته نباشید ⁦❤️⁩

مصاحبه کننده خیلی ضعیف عمل می‌کنه بیشتر بدرد مصاحبه با یک آدم نسبتا مناسب هست.

سلام. این پادکست خیلی پرمحتوا و عالی بود اقای مرادی. اگه بتونید شخصی پیدا کنید که به طور علمی به موضوع جذاب بلاک چین بپردازید معرکه است. با سپاس از سایت خوبتون و کارتون.

سلام روزتون بخیر ممنون میشم تفاوت اصلی بین sql و‌nosql و‌ تفاوت کاربردهاشون رو برای کار با داده توضیح بدید

سلام جناب دکتر توی ایران اگر افراد در دوره PhD تحصیل کنند اصولا از زندگی خودشون یک جورایی عقب میمونن چون از هیچ جایی ساپورت نمیشن و دانشگاه های ایران هم با صنعت غریبه هستند و مانند دانشگاه های غربی با شرکت های بزرگ در رابطه نیستند، و هم چنین دکترا هزینه های زیادی داره و دانشگاه های ایران هم هیچ نوع اسکالرشیپ و فاند و ... رو به دانشجو ها نمیدن . به نظر شما ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی هم ، همین حالت هست یا با فاند و اسکالرشیپ هایی که به دانشجوهای دکترا میدن ، ارزش داره که یک فرد 4 سال عمر و زمان بگذاره برای دوره PhD و زندگی یک دانشجوی PhD چطور میگذره . با سپاس فراوان

online-support-icon