مهران اخوان خالقی

گفتگو با مهران اخوان خالقی

مدیرفنی کافه‌بازار

00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
تیر 1397 برنامه‌نویسی
امتیاز این اپیزود
2615 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

معرفی اپیزود

مهران اخوان خالقی متولد اسفند ۱۳۷۲ است و ورود وی به دنیای برنامه‌نویسی به سال اول راهنمایی با زبان QBasic برمی‌گردد که در ادامهٔ این راه در دبیرستان نیز شروع به یادگیری زبان ++C کرد و سپس در مسابقات روبوکاپ شبییه‌سازی امداد و نجات شرکت نمود.

وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف است و هم‌زمان با تحصیلات آکادمیک، در  سال 1391 (که سال اول دانشگاهش بود) جذب کافه‌بازار شد که این لحظه، تنها تجربه‌ٔ کاری جدی وی است.

در حالی که مهران در کافه‌بازار دولوپر سرورساید بود، بحث میکروسرویس‌ شدن کدهای کافه‌‌بازار را پیش برد و مدتی در تیم زیرساخت بود و بر روی مباحث High Availablity و انتقال سرویس‌ها بر روی Kubernetes در کنار دیگر اعضای تیم کار کرد و حدود یک سال هم هست که وی به عنوان مدیرفنی در کافه‌‌بازار مشغول به کار است.

امتیاز این اپیزود
2615 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

لطفا از یه میکروفون بهتر استفاده کنید صدا خوب نیست اصلا

تعجب میکنم چرا گفتید دولوپر نابغه ، کارش خوب بود ولی نابغه به کسی مثل کرنگهام میگن :)

واقعا که فقط تونستم 30 ثانیه شو گوش کنم کیفیت صدا افتضاح میکروفون گوشیم از شما بهتر صدا ضبط میکنه چقدر ضعیف عمل می‌کنید

کیفیت صدای پادکست ها خیلی پایین هست.

پادکست بسیار خوب و مفیدی بود. تیم فنی بازار بر خلاف تیم فروش و ارزیابی اپ اون بسیار قوی هستند حیف که این همه بچه های خلاق و علاقمند هستند. امیدوارم هر چه سریعتر هوش مصنوعی اپ ها رو بررسی کنه تا هر کسی شانس فروش اپ داشته باشه نه اینکه یه نفر بر اساس نظر شخصیش اپ شما رو ارزیابی کنه و آخرشم هیچی

نکات فنی بسیار خوبی رد و بدل شد. واقعا ممنون به خاطر پادکست ها 😊

چرا کیفیت صدا اینقدر بده :(

به شخصه استفاده کردم و لذت بردم حال و هوای پادکست منو یاد پادکست شاهین طبری انداخت همونقدر صمیمی و ساده

کافه بازار درصد قابل توجهی از سود توسعه دهندگان رو دریافت میکنه ، حدود 40 درصد. در ایران بهتر نیست که سود کمتری دریافت بشه؟ سوال دیگر اینکه ، ایشون شانس این رو داشتند که از بچگی توی این کار بودند ، دوست داشتید اگه جای بنده بودید توی یک روتای محروم ، و سن 23 سالگی داشتید ، از چه چیزی شروع میکردید ؟

سلام دارم به اقای اخوان و همینطور دوست خوبم بهزاد عزیز بابت پادکست ها و مصاحبه های شنیدنی و خوبش خیلی منتظر این بودم که یکی از بچه های کافه بازار رو ببینم و سوالاتی بپرسم و اینکه مدیر فنیشون الان اینجاست خوشحالم سوال ها👍 ۱- کافه بازار این حجم وسیعی از Request هارو چطوری با چه سازو کاری داره هندل میکنه؟ ۲- Core قضیه روی چه پلت فرم و زبانیه ایا کلا Python هستش؟ لطفا کمی توضیح بدید ۳- تو بخشی از سایت که برای جذب نیرو هستش خیلی روی هوش مصنوعی و علم داده و ... تمرکز شده و نیرو هایی توی این زمینه ها میخواید - میخوام بدونم تو کافه بازار با این استک ها دارید چیکار می کنید!؟ ۴- سوال اخرم: چطوری میشه توی تیمی به خوبی کافه بازار بود و کار خوب انجام داد و اصلا از مصاحبه گذشت و قبول شد؟ وقتی این حجم از تخصص های سنگین رو میخواید ایا فرصتی برای کم تجربه ها هم هست که بتونن همکاری کنن با کافه بازار؟ کلا کمی در مورد تخصص هایی که نیاز دارید و شرایط همکاری با خودتون بگید ممنونم

online-support-icon