رفع مشکل موجود در اکثر وب‌سایت‌های نوشته‌شده با php

رفع مشکل موجود در اکثر وب‌سایت‌های نوشته‌شده با php

یکی از فریمورک‌های زبان پی‌اچ‌پی Zend Framework نام دارد که با مراجعه به این لینک می‌توان برخی سایت‌های نوشته‌شده با این ابزار را یافت.

چیزی که به صورت پیش فرض در این فریمورک و البته هر فریمورک دیگری وجود دارد که باید هندل شود این است که سایت با اضافه کردن یک index.php در انتهای یوآرال نیز سایت بالا می‌آید. البته هر سایتی که با این زبان نوشته شده باشد، اگر نام فایل index.php باشد، وب‌سروری همچون آپاچی به صورت پیش‌فرض آن را می‌شناسد و بدون وارد کردن نام این فایل سایت بالا می‌آید.

به طور مثال، وب‌سایت https://www.aroma-zone.com را مد نظر قرار می‌دهیم که یک فروشگاه آنلاین است. حال اگر آدرس https://www.aroma-zone.com/index.php وارد کنیم، می‌بینیم که همچنان با اضافه کردن یک index/php در انتهای یوآرال سایت در دسترس است که نکتهٔ منفی اینجاست که مدیریت نشدن این موضوع منجر بدین خواهد شد که از دید موتورهای جستجوی این سایت اصطلاحاً Duplicate Content داشته باشد (که این مشکل با تگ کانونیکال هم قابل رفع شدن هست.)

برای رفع این مشکل، راه‌حلی که من پیدا کردم اضافه کردن یک شرط داخل فایل htaccess. بود به صورت زیر:

RewriteRule ^index.php(.*)$ https://www.aroma-zone.com$1 [R=301,L]

البته لازم به یادآوری است که از قبل باید RewriteEngine On فعال شده باشد. از این پس، به محض اینکه کرولرها یا کاربران عادی وارد لینک https://www.aroma-zone.com/index.php شوند به https://www.aroma-zone.com ری‌دایرکت خواهند شد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon