عناصر و چراهای یک سیستم ارتباط با مشتری

عناصر و چراهای یک سیستم ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری: قصد داریم دراین مقاله تعریف وچراهای اهتمام ویژه به موضوع ارتباط بامشتری درهرنوع کسب وکار بپردازیم به همین سبب دعوت میکنم تا پایان بحث رو باهم دیگه دنبال کنیم

مقدمه:
دردنیای کسب وکار مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست قطعا سیستم ارتباط با مشتری هست که این موضوع کاملا اثبات شده است.تقریبا اکثر بنگاههای کسب وکار ویا استارتاپ‌های نوپا که تبدیل به غول های بلامنازع شده‌اند به این امر اهتمام اختصاصی وحرفه‌ای داشته‌اند.

تعریف:به طور کل سیستمی که دارای یک نظام اطلاعاتی والبته کاملا راهبردی دردرازمدت جهت مدیریت مشتریان (مدیریت ارتباط با مشتری نیز خود با استفاده از فناوری موضوع دیگری است که دراین لینک می‌توانید مشاهده کنیدhttps://bit.ly/2EeNfM4 )در بازه زمانی بلند مدت اجرا می‌گردد.
قبل از این که بحث رو بیشتر تشریح کنیم 2کلمه کلیدی از پاراگراف بالا رو تحلیل می‌کنیم تا درک بهتری داشته باشیم .

1- نظام اطلاعاتی: در واقع این‌طور تعریف می‌گردد مجموعه ای از عنصرهای وابسته به هم که در فرآیند جمع‌آوری داده‌ها ،پردازش،ذخیره‌سازی ونهایتا توزیع کردن اطلاعات به منظور تصمیم گیری یا کنترل وپشتیبانی دریک سازمان اطلاق می‌گردد.
به همین سان یک سیستم اطلاعاتی می‌تواند به مدیران وکارکنان درتحلیل مشکلات وبهبود عملکرد وهمین‌طور خلاقیت وتولید محصول (خدمات)کمک کند.
2- راهبرد: راهبرد در کسب وکار به مفهوم شناخت ازنیاز انسان (مشتری)ونحوه پاسخگوئی وتامین است.

خوب حالا که به یک تعریف مشخص واولیه از موضوع به دست آوردیم لازم است که اهمیت این موضوع را هم درک کنیم .یک شرکت برای ادامه بقاء نیازمند تمرکز بر نیازهای مشتریان خود می‌باشد. روش‌های افزایش رقابت و کاهش وفاداری مشتریان باعث شد تا شرکت‌ها از سمت محصول محور به مشتری محور سوق پیدا کنند. به همین سبب لازم است تمرکز بیشتر بر نیازهای مشتری مد نظرقرارگیرد تا ویژگی‌های محصول ارائه شده.!

مدیریت روابط اثربخش و کارا با مشتریان باعث افزایش وفاداری و نرخ بازگشت مشتریان می‌شود. تا مادامی که حفظ وفاداری مشتری به عنوان یک اصل فروش در دراز مدت مورد توجه واقع می‌شود ، مدیریت ارتباط با مشتری گامی مهم وبزرگ در پیشبرد ایجاد یک سیستم پویای ارتباط با مشتری است زیراکه ابزاری برای حفظ وفاداری تک‌تک مشتریان در سراسر جهان می‌باشد.

فلیپ کاتر از اساتید برجسته حوزه بازاریابی در جهان و فردی مشهور است او درکتاب اصول بازاریابی می نویسد "مصرف کنندگان موجودات کاملی هستند که امیدها ونیازهای دیگرشان هرگز نباید نادیده گرفته شوند تا جای که ارتباط دائمی بامشتری به ذهن وقلب اونفوذ کند،او در ادامه می نویسد امروزه ما درفرآیند فروش نیازمند یک همراهی تا پس از مصرف هستیم.

نکته دیگر،اهتمام وضرورتی است که دراین حالت راهبردی به اجرا درمی‌آید که درآن خط مش یا به عبارتی مجموعه قواعد وقوانین منطقی به سمتی است که بپذیریم مشتری از فروشنده قوی‌تر است.!

پس با این راهبرد وسپس در مرحله ی بعد با تبلیغات و روش‌های بازاریابی به جذب مشتری بپردازیم ،چرا که اهمیت جذب مشتری جدید از حفظ مشتری به مراتب مهم‌تر است. واین هنر صاحبان کسب وکار است که دردنیای کنونی 3عنصر نظام اطلاعاتی،راهبرد،وجذب مشتری را با توجه به مطالب بالا در خود بیابندوبپردازند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon