ai + iot می‌تونه فوتبال رو هیجان انگیزتر کنه

ai + iot می‌تونه فوتبال رو هیجان انگیزتر کنه

سکان آکادمی خواسته بود تا دیدگاهمون رو در مورد آیندهٔ فوتبال با هوش مصنوعی بگیم اما همان طور که در عنوان پستم مشخص هست، به نظرم به غیر از هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء هم به پیشرفت ورزش‌ها کمک می‌کنه ولی سؤال اینجاست که چه‌طور؟

خب در جام جهانی 2018 روسیه دیدیم که وقتی داور پنالتی می‌گرفت، روی صفحه تلویزیون نشون می‌داد که مثلاً کسی که پشت توپ هست پنالتی های اخیریش رو به کدوم سمت زده. این یعنی اینکه دروازه‌بان خوب می‌دونه که حریفش احتمال 50 درصد توپ رو کجا خواهد زد و اگر هم ندونه به صورت در لحظه توسط کادر فنی بهش میگن.

خب کشف کردن چنین چیزی اصلاً کار سختی نیست چرا که یک تعداد اپراتور نشوندن و بهشون گفت بازی ها رو ببنید و مشخص کنید که هر کسی چه‌طور بازی کرده اما به نظرم اگر IoT باید، شاید یک چیپ داخل گوش دروازه‌بان بکارن و با سیستمی که داره با هوش مصنوعی بازی رو رصد میکنه در ارتباط باشه و به صورت REAL TIME نه تنها به دوازه بان بلکه به تک تک بازیکنان میگه که حریف قرار الان چه کار کنه!

اگر این اتفاق بیوفته مسلماً‌ بحث هک هم پیش می‌یاد مثلا دولوپرهای تیم حریف API سرویس هوش مصنوعی تیم مقابل رو هک کنن و دیتای اشتباه به بازیکنانشون بده هاهاها ...

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon