نکته‌ای که در مورد لینکداین برای افزایش راندمان توجهم رو به خودش جلب کرد

نکته‌ای که در مورد لینکداین برای افزایش راندمان توجهم رو به خودش جلب کرد

چند وقتی بود که هی دنبال راهی می گشتم که برای تیم توسعه لینکداین پیام بدم که باگ دارید تا اینکه متوجه شدم این ذهن منه که باگ داره!

اگر عضو این شبکه اجتماعی هستید که ایرانی که به گند کشیدنش با گذاشتن پستهای نامربوط به لینک زیر برید:

https://www.linkedin.com/feed/following

این لینک کلیه پروفایلهایی که فالو میکنید رو نشون میده. وقتی که روی دکمه Following کلیک میکنید، تیک کنارش برداشته می‌شه و این به آن معنی هست که شما دیگه اون طرف رو فالو یا دنبال نمی‌کنید اما اگر به محض کلیک کردن روی چند تا از این دکمه های فالوینگ صفحه رو رفرش کنید میبینید که کماکان جزو لیست شما هستند گویی که لینکداین باگ داره و با بار اول کلیک کردن درخواست به سرورهای این شرکت نرسیده!

اما اینجا همان جایی هست که من اشتباه کردم. راستش لینکداین برای اینکه سرعت رو بهبود ببخشه، یک کاری کرده که خیلی سریع درخواست کاربر برای آنفالو کردن در یک دیتابیس ظاهرا موقت ثبت میشه و در اون دیتابیس اصلی هنوز اعمال نشده و همین هم هست که وقتی صفحه رو رفرش میکنید تغییری مشاهده نمیکنید اما بعدا به مرور زمان درخواست شما در کیو قرار میگیره و هر وقت که سرور سرش خلوت شده آپدیت دیتا صورت میگیره به طوری که اگر مثلا سی ثانیه بعد صفحه رو رفرش کنید میبنید که درخواست های شما ثبت شده اند.

به نظرم لینکداین این کار برای این انجام داده تا user experience خوبی برای کاربراش ایجاد کنه و سریع نتیجه عملکرد خود رو ببینن ولی از طرفی هم سایتی که توی دنیا 34ام هست، خیلی درخواست سمت سرورهاش میره و نمیتونه در لحظه همه درخواست ها رو انجام بده

به نظرم چیز جالبی امد و گفتم با بقیه به اشتراک بگذارم

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon