فیلم و سریال با موضوع هک امنیت کامپیوتر

فیلم و سریال با موضوع هک امنیت کامپیوتر

سلام

خدمت دوستان عزیر سکان آکادمی

فیلم و سریال با موضوعات هک امنیت و کامپیوتر میشه طرفداران زیادی داشته. این موضوع از چشم کارگردان ها پنهان نمونده و فیلم های زیادی تو این زمینه تولید کردن تو این مقاله میخوام چندین فیلم و سریال با موضوع هک امنیت و کامپیوتر معرفی کنم.

فیلم های هکری

1- ماتریکس 1999
ماتریکس یکی از پرطرفدارترین فیلم ها در حوزه امنیت سایبری و هک هستش که در این فیلم، ذهنیت و آگاهی انسان به نوعی نفی شده، و نشون داده میشه که در حقیقت ذهن انسان توسط یک شرکت بزرگ هک شده است. این فیلم، با توجه به سطح پایین جلوه های ویژه ی سینمایی در اواخر دهه ی 90، آن‌قدر جذاب، پیشرفته و دیدنی بود که هر بیننده ای با تماشای این فیلم تا مدت ها اون رو از یاد نمی برد. داستان اصلی و جلوه های ویژه ی این فیلم سایبری به قدری قابل‌توجه و تحسین برانگیزه که قدیمی بودن اون اصلا حس نمیشه و هنوز هر کسی اون را تماشا میکنه تجربه جدید و زیبایی کسب میکنه.

- فیلم سینمایی انقلاب سیستم‌عامل
این فیلم که در واقع یک توی دسته بندی مستندها قرار میگیره، در مورد فردیه که با طراحی و ساخت سیستم‌عامل لینوکس، دنیای کامپیوتر و نرم‌افزار رو به مرحله ی جدیدی وارد کرد. در این مستند شما شاهد تلاش های Michael Tiemann و تیم قدرتمند اون در راستای فعالیت های خستگی ناپذیر شون برای بهبود هرچه بیشتر دنیای سیستم‌عامل ها خواهید بود.
فیلم انقلاب سیستم‌عامل یک مستند جذاب و دیدنی در مورد دنیای سیستم‌عامل هاست.

-فیلم سینمایی هکر 2016
این فیلم هم صحنه های جالبی از فوت و فن های هک و دنیای جالب هکرها داره. داستان در مورد پسری به نام الکس هستش که از دوران بچگی علاقه و میل خاصی به اجتماع و دوست یابی نشون نمی‌داده و توی خونه با کامپیوتر مادرش بزرگ میشه و کم کم با اون ارتباط برقرار میکنه. توی دوران جوانی به واسطه مهارتی که از کامپیوتر کسب کرده شروع به کسب درآمد از دنیای اینترنت میکنه و...

-سینمایی طبقه سیزدهم
خلاصه داستان فیلم در مورد یک دانشمند علوم کامپیوتری به نام «هانن فالر» هست که این دانشمند در میان روند تحقیقاتش، مساله‌ی خیلی مهمی رو کشف کرده. اون قصد داره این کشف جدیدش رو به همکارش «دوگلاس هال» در میون بگذاره، اما احساس می کنه کسی به دنبال اوست و از این رو پیغامش رو در دنیای کامپیوتری مجازی و موازی با واقعیت برای همکارش ارسال می‌کند. فالر همان شب در دنیای واقعی به قتل می رسه و دوگلاس تنها متهم پرونده قتل اوست. او وارد دنیای مجازی می شه تا نامه‌ی همکارش رو پیدا کنه، و توی این راه متوجه می شه که حقیقت ناگوارتر از اون چیزیه که انتظار داشته.

سریال های هکری

1-سریال آقای ربات
آقای ربات یکی از پرطرفدارترین سریال ها در زمینه ی هک، امنیت سایبری و از بین بردن سلطه ی سرمایه داری به جهان هستش. سریالی که زندگی یک هکر نابغه به نام الیوت رو به تصویر میکشه که به مشکلات روحی و روانی بسیاری همچون اسکیزوفرنی، هویت تجزیه ای و دو قطبی و بیخوابی دچاره و به نظر من همین ویژگی‌های الیوت سریال رو بسیار زیبا کرده. جدا از نابغه بودن الیوت در زمینه ی هک و امنیت سایبری، این سریال بُعد روان شناختی بسیار جذاب و پیچیده ای داره و حتی اگر به سریال های روانشناسی یا پیچیده و معمایی علاقه دارید، این مجموعه بهترین پیشنهاد ما به شما است.

شخصیت اصلی سریال با ایجاد یک تیم متخصص و حرفه‌ای متشکل از چند هکر نابغه دیگر، سعی میکنن که از کامپیوترها و گوشی های هوشمند و تکنولوژی‌های دیگر به شبکه‌های کامپیوتری شرکت‌های بزرگی که به جهان سلطه دارن نفوذ کنن و با ایجاد اختلال در سیستم‌های امنیتی و سایبری آن‌ها، جامعه ی تمام انسان ها رو به آزادی اقتصادی برسونن.
همچنین، نکته ی جالب توجه این سریال اینه که تمام کارهای الیوت و تیم قدرتمند اون، کاملاً با واقعیت هم‌سو هستند؛ این بدین معنیه که تیم نویسندگی این سریال هم با کمک مهندس های باهوش کامپیوتری پلات و روند اصلی داستان رو پیش می برن.

-سریال اسکورپیون
داستان سریال براساس زندگی واقعی والتر اوبراین، یکی از معروف‌ترین هکرهای تاریخ هستش. والتراوبراین یک نابغه به تمام معنا با ضریب هوشی 197 هست که توسط سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا استخدام میشه و در اونجا کنار افراد نابغه دیگر یک گروه به اسم عقرب تشکیل می‌دهند _ که اسکورپیون هم به زبان فارسی معنی عقرب رو میده _ و فعالیت خودشون رو آغاز می‌کنند.
این سریال هم به پیشنهاد خیلی از علاقه‌مندان هک یکی از بهترین سریال ها در مورد هک و هکر بازی انتخاب شده.

-سریال نهنگ آبی
درسته که بیشتر این سریال از سریال آقای ربات کپی برداری شده اما باز هم می‌توانیم اون رو در لیست محبوب‌ترین فیلم های هکری یاد کنیم. داستان سریال نهنگ آبی در مورد آرمین، دانشجوی کامپیوتر و هکر تیزهوشی هستش که با دختری توی سایت کتابخوانی اش آشنا میشه و آرمین رو با شرکتی آشنا می‌کنده که ماجراهای زیادی رو درست میکنه.
اگر علاقه‌ای به فیلم های معمایی و ماجرایی دارید، حتما این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امیدوارم این پست براتون مفید باشه

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon