سازوکار انجمن ها و وبسایتها چگونه است !

با سلام به دوستان سکان آکادمی 

ساز و کار سایتهایی (مثل بعضی frome ها=انجمن) که خود کاربران به دفعات متوالی فایل هایی مثل فیلم یا عکس داخلشون آپلود میکنن چگونه هست ! و همینطور
از لحاظ دیتابیسی یا پلتفورمی که با اون بیشتر از برای این مدل سایتها کد میزنن،
مرسی از دوستان.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام 

بنظرم در این انجمن از 3 جدول استفاده میشه (البته از سه تا بیشتره مثل Category ).

در جدول اول آیدی تاپیک جدید و عنوان اون ( و فیلد های دیگه مثل زمان ساخت تاپیک و .. ) قرار میگیره مثلا همین تاپیک شما که عنوان میشه "سازوکار انجمن ها و وبسایتها چگونه است ! " با آیدی هم مثلا  1.

در جدول دوم جواب هایی که بقیه دادن قرار میگره که شامل  متن اون جواب ، آیدی اون جواب و آیدی تاپیک قرار میگیره مثلا همین جواب من که متنش همینه که دارید می خونید و آیدی جواب هم مثلا 5 و آیدی تاپیک که 1 در نظر گرفته بودیم.

این دوتا جدول با هم ارتباط یک به چند دارند یعنی هر تاپیک می تونه چند تا جواب داشته باشه ولی هر جواب فقط مخصوص یک تاپیک هست.

وقتی شما یک تاپیک باز میکنید از جدول جواب ها تمام جواب هایی که آیدی تاپیکشون برابر آیدی تاپیک باز شده باشه به شما نمایش داده میشه.

جدول سوم هم برای فایل ها و عکس ها هست بدین شکل که شما وقتی یک فایل آپلود میکنید این فایل در سرور خود سایت یا سرور دیگه ای ذخیره میشه و آدرسش در جدول سوم ثبت میشه و علاوه بر این ایدی جواب هم ذخیره میشه که ما مثلا 5 در نظر گرفته بودیم.

این دوتا جدول با هم ارتباط یک به چند دارند یعنی هر جواب می تونه چند تا فایل یا عکس داشته باشه ولی هر فایل فقط مخصوص یک جواب هست.

البته قبلنا  باید اول فایل یا عکس روی یک آپلود سنتر آپلود میکردیم بعد آدرسی که اون آپلود سنتر میداد تو تاپیک میفرستادیم اما الان نمیدونم هنوزم اینجوری هست یا نه

البته امکان داره از این روشی که گفتم استفاده نشه ولی کلا گفتم تا یک ایده ای راجبش داشته باشید و شرمنده  بابت اسم گزاری فیلد ها که دقیق نیستن

online-support-icon