چگونگی ذخیره سازی فایل های استاتیک مربوط به یک وبسایت شخصی

من قصد راه اندازی یک وبسایت شخصی دارم. در مورد هاست برای ذخیره سازی خود وبسایت و کدها تونستم هاست مورد نظرم رو پیدا کنم و از این لحاظ مشکلی ندارم.

اما قضیه اینه که اطلاعات خود وبسایت رو کجا باید ذخیره کرد؟ حالت استاندارد چیه؟

منظور از اطلاعات، عکسها و فیلمها و متن های داخل سایت هست که روز به روز بیشتر خواهد شد در حالی که فضای هاستی که من دارم فقط ۱ گیگابایته و هاست با فضای بیشتر هم گرونه و هم از یه حد بیشتر پیدا نمیشه.

میدونم که شرکت های بزرگ سرورهای خاص خودشون رو دارن. اما افرادی مثل من (مردم عادی) چطور باید این اطلاعات رو ذخیره کنن؟ لزوما باید پول هنگفتی بابت سرور بدن یا روش بهینه تری هم هست؟

آیا فایلهای غیر از کد، باید در هاست ذخیره بشن؟ یا هاست یا سرور خاصی برای اینکارو وجود داره؟ اگه هست لطفا معرفی کنید.

 

با تشکر.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

اطلاعات وبسایت شامل عکس و فیلم‌های توی سایت هم می‌شه. اگه قصد گذاشتن ویدیوهای زیاد توی سایت رو نداری، هاست با ظرفیت‌ ذخیره‌سازی کم می‌تونه جواب‌گو باشه. در غیر این صورت، چه بخوای ویدیو آپلود کنی، چه بخوای عکس‌های با حجم زیاد و تعداد بالا بذاری، مجبوری ظرفیت بیش‌تری برای ذخیره‌سازی در نظر بگیری.

در مورد اینکه بخوای بکاپ بگیری، آره، راه‌حل هست. هاستینگ‌هایی وجود دارند که فضای ذخیره‌سازی خیلی خوبی(هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت) فقط مختص بکاپ گرفتن ارائه می‌دند.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

اگر میدونی که اطلاعاتت از فضای هاست بیشتر میشه 2 تا راه حل میشه متصور بود : 

1- فایل ها رو توی دیتابیس ذخیره کنی (با استفاده از فایل استریم MSSQL) اگه اطلاعاتت بیشتر فایل و عکس هست و مهم و امنیتی هست

2- یک هاست فضای آپلود جداگانه بگیری و روش API بالا بیاری و فایل ها رو اونجا ذخیره کنی (اگه فایل هات ویدیویی عه)

راه حل دیگه استفاده از CDN  هست ولی نمی دونم انقد داده دارید یا نه

یاعلی

online-support-icon