برنامه ای به زبان پایتون بنویسید که مبلغ فعلی ارزش پول را محاسبه کنه ؟

برنامه ای به زبان پایتون بنویسید که  مبلغ فعلی و نرخ بهره و تعداد سال رو خونده و ارزش پول را محاسبه کنه ؟ یه سوالی همیشه تو ی ذهنم هستش ینکه اگر من برنامه نویس فرمول ریاضی محاسبه ی یه چیزی را ندونم باید چیکار کنم ؟ ایا همه ی برنامه نویسها با این مشکلات مواجه هستند یا نه ؟ 

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با سلام

ارزش پول یک کشور به تعامل تجاری با بقیه کشورها رابطه مستقیم دارد ، یعنی شما اگر میزان واقعی صادرات و واردات رو بدونید میتونید با استفاده از رابطه های محاسباتی مقدار ارز رو محاسبه کنید در این بین سیساست داخلی اون کشور خیلی تاثیر گذاره روی مقدار ارزش پولی ، تاثیر گذاری به حدی است که حتی در بعضی مواقع تمام فرمول های محاسباتی رو هم زیر سوال میبره ، با تمام این مسایل فرمول محاسبه ارز ملی نسبت به ارزهای دیگر به شکل زیر است :

" ... نسبت پول کشور مورد نظر را به ریال در سال گذشته محاسبه کرده و ضرب در تورم ایران می‌کنیم و عدد به دست آمده را تقسیم بر تورم ایران می‌کنیم. این یکی از ساده‌ترین فرمول‌های محاسبه تعیین ارزش پول ملی است ..."

منبع : http://banker.ir/m?newsid=253

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

به طور کلی اگر فرمول ریاضی محاسبه‌ی چیزی رو نمی‌دونید، می‌تونید با کلیدواژه‌های مرتبط با اون جستجو کنید و معمولا فرمول‌های ریاضی به سادگی قابل یافتن هستند.

اما در این مورد خاص منظور شما رو نفهمیدم. می‌تونید مثال بزنید؟ مثلا شما قیمت فعلی یک محصول رو می‌گیرید، نرخ بهره در ده سال گذشته رو می‌گیرید و بعد...؟ بخش آخر رو نفهمیدم.

online-support-icon