هدف گذاری برای برنامه نویسی و مهارت؟

سلام من میخوام چند تا زبان و مهارت رو طی 5 سال یادبگیریم و هدفم برای اینه که از هر کدوم از هنر ها (پایتون , لینوکس , php , طراحی وب و ...) سررشته ای داشته باشم و و بعد از هر کدوم که خوشم اومد به سراغش برم و وقت و تمرکزم رو بهش اختصاص بدم و ایا این هدف درستیه یا راه بهتریم هست؟چون علاوه بر این که این مهارت ها رو یاد میگیرم میتونم علاقه ی اصلیم رو هم پیدا کنم .

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست عزیز.

با توجه به این که ۵ سال برای این کار در نظر گرفتید پس زمان خیلی زیادی برای یادگیری دارید و اگر یک مقدار باهوش باشید میتونید تکنولوژی های خیلی خیلی زیادی رو یاد بگیرید (و حتی به درامد برسید) و به نظرم همین راه رو اگه ادامه بدید میتونید به اهدافتون برسید :) .

البته این نکته رو ذکر کنم که خیلی از شاخه ای به شاخه دیگه نپرید و ابتدا یک تکنولوژی رو تا حد حرفه ای یادبگیرید و بعد از اون روی یک تکنولوژی دیگه سوییچ کنید.

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

اگر به طراحی وب علاقمند هستید به نظرم نقشه راه زیر به شما کمک می کند:

https://github.com/amirmojiry/developer-roadmap

فراموش نکنید که هر مهارت (مثلا php) مهارت‌های جانبی هم نیاز داره. مثل آشنایی با الگوهای طراحی (دیزاین پترن‌ها)، کنترل ورژن‌ها (مانند گیت)، روش‌های مدیریت پروژه و کار گروهی (نظیر مفهوم اجایل و روش اسکرام) و...

بنابر این استفاده از نقشه راه‌ها (road maps) می تونه بهتون کمک کنه. با جستجوی این عبارت در کنار مهارتی که بهش علاقه دارید می تونید نتایج خوبی بگیرید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

قبلاً در پاسخ به چند نفر از دوستان یکسری نظرات را عرض کردم که لینکش را برای شما قرار می‌دهم شاید کمک کند:

https://bit.ly/2QuFfvS

https://bit.ly/2CVI5av

https://bit.ly/2p7bKUx

اما اگر بخواهم پاسخی اختصاصی هم داده باشم، باید عرض کنم که اساساً هیچ‌وقت نمی‌توان راه بهتری رو مشخص کرد چون شرایط هر فردی به متغیرهای بی‌شماری وابسته هست.

اینکه می‌فرمایید ۵ سال زمان می‌خواهید به مهارت‌های مختلفی اختصاص دهید، کمی جای تأمل دارد چرا که ۵ سال زمان کمی نیست که آدم بخواهد تلف کند تا آخر سر بفهمد که به چه چیزی علاقمند هست و لازم به ذکر هست که اگر سن شما بالا باشد، حساسیت این پنج سال بیشتر هم می‌شود. فرض کنید که شما در مدت کو‌تاه‌تری بتوانید مسیر خود را بیابید بعد ۵ سال زمان صرف عمیق شدن در آن موضوع کنید که احتمال قریب به یقین در آن حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهید داشت.

خیلی اوقات علاقهٔ واقعی در حین کار پیش می‌آید و حتی جالبه بدونید که بازار کار، حقوق، موقعیت‌های شغلی، فناوری‌های موجود در یک حوزهٔ خاص، دوستان و ... هم منجر به ایجاد علاقه‌ای در فرد یا حتی از بین رفتن علاقهٔ وی به چیز خاصی می‌شوند. 

لذا اگر فکر می‌کنید که یک سال بنشینید پایتون کار کنید، یک سال بنشینید پی‌اچ‌پی کار کنید، یک سال لینوکس، یک سال توسعهٔ وب و ... تا پس از پنج سال ببینید از چی خوشتون می‌آید، شاید کمی به قضیه ساده نگاه می‌کنید.

حتماً توصیه می‌کنم که اپیزودهای رادیو فول‌استک رو گوش کنید چون خوب‌های هر حوزه سعی شده پیدا شوند و تجربیات ایشان می‌توان تایم شما رو Save کند.

پیروز باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

قبل از اینکه 5 سال زمان بزاری تا این مهارت هارو یاد بگیری و تازه بخوای تصمیم ب

یری چیکار کنی و... یه سر به سایت محمد پیام بهرامپور و علیرضا سخنوران بزن.

امیدارم پاسخم برات مفید باشه.

امیدوارم مدیریت تیم سکان آکادمی این کامنتو تایید کنه چون واقعا قصدم کمک کردن هست نه چیز دیگه ای.☺

online-support-icon