دلیل استفاده از زبان asp.net در پروژه های بزرگ ؟؟

آقا سلاملیکم

یه سوال جالب اینکه چرا همه پروژه های بزرگ و مخصوصن پروژه های دولتی( مثل سایت دانشگاه ها و...) همشون با ASP.net نوشته شدن؟ PHP برا اون سایت های ساده که بی خاصیت ترین سایت ها درنوع خود هستن، جواب نمیده؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

چرا نمیگید سایت بزرگی مثل دیجی کالا که با Asp.net mvc بود چرا الان سوییچ کرده روی php و laravel ?

پس پاسخ سوال شما میتونه این باشه که ربطی به بهتر بودن یا نبودن زبان برنامه نویسی نداشته فقط دلیلش اینه که اون تیمی که پروژه های موسسه ها رو انجام میده asp کار هست?

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام کلا توی پروژه های دولتی خیلی علاقه هست که از .net فریمورک استفاده بشه و ربطی به برتری اونها نداره مثلا با اینکه جاوا در دنیا از سی شارپ بیشتر در پروژه های اینترپرایز استفاده میشه ولی در ایران این موضوع برعکسه

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

نمیشه این حرف رو زد که همیشه پروژه های بزرگ رو با asp مینویسن ولی خب دلیل این که الان خیلی ها دارن به سمت asp میان .Net Core و C# هست که سرعت خیلی خیلی بالایی داره و حتی یه جاهایی از go و java هم جلو میزنه.

برای اثبات حرفم هم میتونید خودتون تست کنید و یا میتونید لینک زیر رو ببینید و نمونه کدی که روی هر زبون و روی هر سیستم عاملی اجرا میشه رو ببینید.

https://benchmarksgame-team.pages.debian.net/benchmarksgame/

راجب سایت های دولتی خیلی ها با فریم ورک های java مثل spring هستن خیلی ها هم با .net اما نه asp mvc بلکه خیلی هاشون روی asp web forms نوشته شدن که یه جورایی میشه گفت منسوخ شده و دیگه استفاده نمیشه و اصل مشکل این سایتا اینه که توسط افراد بیسواد پیاده شدن همین و بس ;)

از طرفی هم php به لطف وردپرس و دیگر ابزارهای اینچنینی با این که سرعت خیلی کمتری از java یا زبونای دیگه داره ولی community یا به اصطلاح جامعه بزرگتری داره و بیشتر سایتا با php نوشته شدن.

پ.ن: توی خیلی از موارد قدرت زبون ها و فریم ورک ها اصلا چالش برای ما به وجود نمیارن و معمولا برنامه نویس با هر چیزی که راحت تره کار میکنه مثلا FaceBook با اون عظمتش با یه نسخه تغییر یافته php نوشته شده پس خیلی به تفاوت قدرت زبون ها و ابزارها فکر نکنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

کلا پروژه های دولتی یک سری هاشون علاقه خاصی با دات نت و مایکروسافت دارن ، از ویندروز سرور تا اس کیوال سرور تا سی شارپ

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام.

کلا محصولات مایکروسافت رابط کاربری بالایی داره، تنها دلیلش سهولت استفاده از محصولاتشان است، php یک زبان اسکریپتی یه که از بیس باید کد زد البته لاراول این مشکل رو برطرف کرده asp.net یه فریم ورک با کتابخونه های امادست اصلا زبان نیست،زحمتی نداره کلا، برای ادمای بیحال که حوصله ندارن گزینه بسیار خوبیست.

online-support-icon