چندین سایت بر روی یک سرور و فقط با یک ایپی !!!

سلام دوستان! من یه سوالی داشتم چطور روی یک سرور چندین سایت رو بالا میارن اگر دقت کردی باشید اون سرور فقط یک ایپی داره! و اینم میدونم که مجازی سازی میکنن.. میخوام دقیقا بدونم اون پشت چی میگذره و اتفاقاتی میفته! اگر کتابی چیزی بود ممنون میشم!
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
سلام خدمت شما کاربر گرامی. این قابلیتی هست که سرویس دهنده هاستینگ شما برای هر پلان مشخص میکنه و عنوانش هم هست Addon Domain مثلا شما میخواین یه سرویس 500 مگابایت، سرور لینوکس از فلان شرکت بگیرید، و توی جزئیات این سرویس ذکر شده که با قابلیت اضافه کردن 2 تا Addon Domain. بنابراین ، شما میتونید علاوه بر دامین اصلی که به هاست خریداری شده وصل میکنید، دو تا دامین دیگه هم به همین هاست وصل کنید، که به ازای هر کدوم از این Addon Domain ها، یک دایرکتوری با همون نام در هاست شما ایجاد میشه که میتونید سایتتون یا نرم افزار تحت وب خودتون رو روش راه اندازی کنید. مثلا دامین اصلی شما example.com هست و یه وردپرس روش نصب کردید. حالا یه Addon Domain اضافه میکنید به نام webapp.com و یه سرویس تحت وب کاملا جداگانه روش راه اندازی میکنید. بنابراین میشه دو سایت کاملا جداگانه ولی با یک هاست مشترک.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
اهان متشکرم ! اگر امکانش هست در مورد Addon Domain این بیشتر توضیح بدید! من خودم میخوام توی یک سرور که خریدم این کار رو راه اندازی کنم!
online-support-icon