راهنمایی در مورد پروژه اندروید انلاین و api

دوستان من و دوستم یک اپلیکیشن اندرویدی آنلاین میخایم بسازیم دو نفری.اون بخش اندرویدشو کار میکنه.و توی سرچایی که داشتیم فهمیدیم که نیاز هس کسی api اون رو بنویسه.که بعهده منه.و ما تازه کار هم هستیم.اگر توضیح بدین که برای اینکار دیگه به چه تخصص های دیگه نیاز هست ممنون میشم.و در مورد اونکسی که میخاد api بسازه اطلاعات بدین یا لینک بدین.که چه زبانی مناسبتره برای api نویسی.چه محیط نرم افزاری خوبه برای کد نویسیش

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 3 سال پیش

سلام دوست عزیز.

جهت آشنایی با API می تونید از مطلب موجود در سکان آکادمی استفاده کنید:

https://sokanacademy.com/courses/coding/1496/%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A2%DB%8C-api-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

در مورد اینکه با چه زبانی API رو پیاده سازی کنید، لینک زیر رو مطالعه کنین و نظر اشخاص دیگه رو هم بخونین. البته مشابه این موارد نیز وجود داره:

https://www.quora.com/What-is-the-best-language-framework-for-developing-a-REST-API-Im-currently-using-PHP-with-MongoDB-I-tried-CodeIgniter-but-I-found-it-poor-when-it-comes-to-creating-a-REST-API-so-now-Im-not-using-any-framework

برای آشنایی با محیط برنامه نویسی، در لینک زیر تعدادی بررسی شدن. IDE های مختلفی وجود داره که برای پیاده سازی استفاده می شن مثل PHPStorm، eclipse، NetBeans و ... که هر کدوم رو خواستین اول در موردش، خیلی کوتاه مطالعه کنید و بعد انتخاب کنید.

https://websitesetup.org/best-ide-software/

اما نظر شخصی خودم در مورد این کار. برای نوشتن API می تونین از زبان های مختلف مثل Python/Django, NodeJS/Express یا PHP/Larave و ... استفاده کنین. من پیشنهاد می کنم برای نوشتن API از زبان PHP استفاده کنید. اگر با این زبان آشنایی دارید، پس یه مرحله جلوتر برید و از فریم ورک مناسب و قدرتمند برای راحتی استفاده کنید که من لاراول (laravel) رو پیشنهاد می کنم. البته لاراول، برای نوشتن API ها، یک میکرو فریم ورک با نام لومن (lumen) فراهم کرده که سبک تر هست ولی من پیشنهاد می کنم اول از لاراول استفاده کنین، چون لومن در حقیقت همون لاراول هست اما بسیاری از سرویس ها رو حذف کرده و بسته به نیاز، باید بهش اضافه کرد پس بهتره از لاراول استفاده کنین که اول با همه چیز آشنا بشین و درگیر اضافه کردن سرویس ها نشید.

لینک زیر هم، تعدادی از IDE های مربرط به PHP رو معرفی کرده است:

https://www.cloudways.com/blog/top-ide-and-code-editors-php-development/

از آموزش های سکان آکادمی هم می تونین استفاده کنید. در انتها هم بگم این لینک هم می تونه به شما کمک کنه:

https://savvyapps.com/blog/how-to-build-restful-api-mobile-app

online-support-icon