انتخاب زبان مناسب برنامه نویسی برای مبتدی ها

سلام مبتدی هستم قبلا اموزش مقدماتی جاوا رو حدودد80 درصد خوندم ولی ب دلایلی نشد ادامه بدم الان دوباره میخام شروع کنم
من برای اندروید قصد برنامه نویسی دارم
میخام برنامه باشه ک شلوغ زیاد نباشه و دستورات هم ساده باشن و از طرفی اموزش به زبان فارسی داشته باشه و همینطور جایی باشه که راحت اگه مشکلی پیش امده بتونم کمک بگیرم کمی تحقیق کردم و به جاوا-پایتون-کاتلین رسیدم
استادید گرامی میتونن راهنمایی بکنن که شروع با کدوم بهتره؟
چون مبتدی هستم برا همین سری قبل هم ک جاوا میخوندم پیش میومد که مثلا چند جا رو قاطی کنم یا متوجه نشم برا همین دنبال یه برنامه ساده برای شروع هستم از طرفی انگلیسیم اونقدر خوب نیس که اموزش از سایت خارجی بگیرم

و یه سوال جدا هم اینکه ایا شروع برنامه نویسی وب برای اینده و درامد بهتره یا اندروید؟(یعنی با کدوم میشه سریع وارد بازار شد)مملکت اوضاعش خوب نیس مجبورم بگم 😅

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام.
با من در مورد پایتون اطلاعاتی ندارم که بشه باهاش برنامه اندروید ساخت، می‌مونه کاتلین و جاوا و از اونجا که گفتید زبان خوبی ندارید، کاتلین هم کمی منابع فارسی کمتری داره ، تنها گزینه جاوا روی میزه می‌مونه.

در مورد اینکه از مسیر اندروید سریعتر به نتیجه میرسی یا از طریق وب، فک کنم جواب صحیح وب باشه.

*شاید این سوالت رو جا های دیگه هم پرسیده باشی و جواب هایی که شنیدی این بوده که به علاقت گوش کن بین به چی علاقه داری و.... اما اما اما من خودم هم اینو خیلی شنیدم ، اشتباه همه چه رو بدی دست احساس حدودا 20 الی 30 درصد تصمیم گیری که میخوای چه تکنولوژی کار کنی بزار احساس و علاقت تصمیم بگیره بقیشو بده دست تفکر عقلت که کدوم میتونی بهتر به نتیجه برسی. اگه بخوای کاملا احساسی تصمیم بگیری شاید بخوای زبان اسمبلی کار کنی، خب این اشتباه شاید چند روز دیگه چند ویژگی از یه زبان دیگه خوندی و علاقت عوض شد(اصلا ذات انسان اینه).

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام دوست عزیز

منم با پویا نظری موافقم که میگه از راه برنامه نویسی وب سریعتر میشه وارد بازار کار شد. البته اینو من خودم از دوستانم پرسیدم و به این نتیجه رسیدم و خودم تجربه ای توی اندروید ندارم اما برای وب توی چیزی حدود شیش ماه میتونی وارد بازار کار بشی.

اگر یک زبان عمومی تر مد نظرته که بتونی باهاش کارهای مختلفی بکنی من پایتون رو پیشنهاد می‌کنم. هم جامعه بزرگی داره که بتونی جواب سوالات رو پیدا کنی هم سینتکس آسونی داره. همچنین موارد مصرفش هم به شدت زیاده گه شامل برنامه نویسی وب میشه تا آنالیز داده و موارد مربوط به هوش مصنوعی.

برای برنامه نویسی وب هم برای بک-اند دوتا گزینه اصلی میتونن جاوا و php باشن. دستمزد جاوا به طور میانگین بالاتره ولی از اون طرف تقاضا برای php بیشتره.

البته برای برنامه نویسی وب به روحیاتت هم توجه کن که مناسب سمت سرور هست یا می‌خوای سمت فرانت‌اند کار کنی (مثلا با جاوا اسکریپت) و فکر کنم اگر کنارش بتونی کار گرافیکی هم انجام بدی بهت کمک کنه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

بنظرم پایتون :)

چون تو هر زمینه ای (برنامه،بازی،امنیت،وب و..) میتونی باهاش کار کنی!

:)

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام دوست عزیز

اگر قصد دارید وارد برنامه نویسی اندروید بشید، جاوا و کاتلین انتخاب های شما هستند، و از اون جایی که کمی جاوا مطالعه کردین، پیشنهاد من هم جاوا هست.

در مورد اینکه انگلیسیتون خوب نیست و منبع فارسی لازم دارین، می تونین از آموزش های سکان آکادمی استفاده کنین اما پیشنهاد می کنم، حتما از الان به فکر یادگیری یا ارتقا سطح زبانتون باشید، به ویژه اینکه قصد ورود به بازار کار رو دارید و در آینده نه چندان دور، متوجه میشید که نیاز به دانش زبان، حداقل در حوزه تخصصتون دارید.

در مورد اینکه با کدوم زودتر می تونید وارد بازار کار بشید، به نظرم هر کسی وقتی وارد حرفه ای میشه، می تونه درآمد هم داشته باشه (البته منظورم اینجا برنامه نویسی وب و اندروید هست). هم برنامه نویسی وب و هم اندروید به نظر من، الان بازار کار خودشون رو دارند. چه در ایران چه در خارج از کشور. مهم اینه که خودتون رو به روز نگه دارید و این هم باز مستلزم اینه که دانش زبانتون رو تقویت کنید.

لطفا به خاطر این موضوع که نیاز به یادگیری زبان هست، ناامید نشید و همزمان شروع کنید. هستند کسانی که زبانشون خیلی خوب نیست و کار می کنند ولی پیشرفت خیلی سخت میشه.

براتون آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم خیلی زود به هدفتون برسید.

online-support-icon