آموزش برنامه نویسی سی شارپ از کجا باید شروع کنیم

برنامه نویسی سی شارپ یکی از زبان های برنامه نویسی برگزیده و مهم شرکت مایکروسافت است که از آن برای ایجاد سیستم عامل ویندوز، ویندوزفون، سیستم عامل گوشی هایی مانندHTC ، مایکروسافت و نوکیا استفاده می شود و باید عنوان کرد که این زبان برنامه نویسی مختص شرکت مایکروسافت است که بعد از مدتی توانست استانداردهایی مانند ISO و Ecma را دریافت و به ‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود.

برنامه نویسی سی شارپ
برنامه نویسی سی شارپ (c#) به مانند زبان برنامه نویسی جاوا برای پروژه های بزرگ و اقتصادی یک انتخاب خوب و کاملاً به جا است چرا که به صورت مستقیم زیر نظر شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود و به همین دلیل است که می توان گفت که این زبان برنامه نویسی یکی از زبان های قدرتمند و همه منظوره در بین همتایان خود قرار دارد.

برای آموزش برنامه نویسی سی شارپ از کجا باید شروع کنیم؟
باید عنوان کنیم که کار کردن با زبان برنامه نویسی سی شارپ خیلی راحت تر از آن چیزی است که تصور می کنید و با یک مقدار تلاش به سادگی می توانید این زبان برنامه نویسی را فرا بگیرید. در این مسیر شرکت مایکروسافت ابزارهای مهم و قدرتمندی را در اختیار برنامه نویس های سی شارپ قرار داده تا به این وسیله بتوانند به راحتی این زبان برنامه نویسی را فرا بگیرند. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار ویژال استودیو (Visual Studio)است که برای ساختن پروژه ها و کد نویسی سی شارپ و همچنین از نرم افزارSQL Server برای مدیریت پایگاه داده ها استفاده می شود.

اولین قدم در یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ این است که این دو نرم افزار را نصب نمایید و حتی با دیدن چند فیلم ساده هم می توانید این زبان برنامه نویسی را در یک مدت کوتاه یاد بگیرید و نگران آینده این زبان برنامه نویسی نباشید به خاطر اینکه پشتیبانی این زبان بر عهده شرکت مایکروسافت است و هر چند وقت یک بار نسخه جدید آن که دارای قابلیت های جدیدتری است وارد بازار رقابت می شود و باید عنوان کرد که برنامه نویسی سی شارپ از میان دیدگاه های اشخاصی که با آن کار کرده اند چهارمین و در اکثر مواقع هم پنجمین زبان کاربردی، مهم، محبوب و در عین حال قدرتمند دنیا به شمار می رود.

مورد دیگری هم که می توان بیان کرد این است که سی شارپ از آن دسته زبان های برنامه نویسی است که از محبوبیت و اعتبار بالایی حتی در بین برنامه نویسان ایرانی برخوردار است و خیلی از وب سایت های دولتی و خصوصی هم با این زبان برنامه نویسی نوشته شده است و طبق فهرستی که انجمن TIOBE اعلام کرده رنکینگ زبان سی شارپ در ردیف چهارم در بین زبان های برنامه نویسی دنیا قرار دارد.ممنونم که با مقاله ای دیگر با بمب کد همراه ما بودید.

منبع:بمب کد

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

به نظر من بهترین روش اینه که یه پروژه کوچیک برای خودمون تعریف کنیم و مرحله به مرحله نیازهامون رو آموزش ببینیم

online-support-icon