سوالی در رابطه بک‌اند، خرید سرور، دیتابیس

خب، من تازه بک‌اند رو شروع کردم اطلاعات کمی دارم. تا جایی که خوندم دیتابیس و سرور فرق دارن و سرور اطلاعاتشو از دیتابیس میگیره

تو مای‌اس‌کیوال و پی‌اچ‌پی ادمین که خب همچی کلا یه پنله کاری نداره. ولی من میخام با یه زبان که کامپایل میشه و روی سرور مجازی کار بکنم و یه سوال شاید مسخره ذهنمو مشغول کرد:

آیا باید سرور مجزا برای دیتابیس خرید؟ حتی سایت‌های بزرگ مثل دیجیکالا هم این دو تا روی یه سرور هستن؟ سایت‌های متوسط خبری چطور؟

ممنون میشم جواب بدید و اگرم تونستید و لینک معرفی انواع دیتابیس رو داشتید بهم بدید (مای‌اس‌کیو‌ال و مونگودی‌بی و ...)

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

InfiTualErعزیز

سلام

برای شروع بهتر است نگاهی به این آموزش در سایت سکان آکادمی بیاندازید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام،

دیتابیس، در کنار سرویس های دیگری که روی سرور ارائه دهنده قرار دارند، به عنوان یک سرویس در سرور قرار میگیره و شما با هر زبانی با استفاده از مستندات اون زبان و دیتابیس میتونید به دیتابیس متصل بشید.

در واقعا عموما دیتابیس ها ارائه سرویسشون بر اساس باز کردن یک پورت در سروری هستش که روش سوار شدند و شما برای استفاده از سرویس دیتابیس باید به اون پورت روی سرور متصل بشید.

عموما سایت هایی با ترافیک کم اینکه اصل پروژه و دیتابیس روی یک هاست یا سرور معمولی باشه، سرور پاسخگوی کارهست(البته این تماما بستگی به کانفیگ سرور دارد).

اما سایت هایی با ترافیک بالا مثل دیجیکالا بخاطر حجم بالای درخواست ها و حجم بالای داده ها باید سرور های مجزا برای دیتابیس راه اندازی بکنند، اما بطور قطع نمیشه گفت که دیجیکالا برای دیتابیس دقیقا سرور جدا گرفته یا نه چون اینها از موارد محرمانه شرکت ها و پروژه ها هست و فقط برنامه نویس هاشون اطلاع دارند که پروژه چطور پیاده سازی شده.

online-support-icon