برای طراحی سایت از html و css خام استفاده کنیم یا bootstrap؟

سلام. من میخوام یه سایت طراحی کنم. ولی نمیدونم با html,cssخام بنویسم یا با فریمورک bootstrap؟ کدوم بهتره؟ فرقشون چیه؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

تاحدودی بستگی به نوع سایت و سلیقه ی شما داره.همونطور که گفتید بوت استرپ یک فریموورکه که استفاده از اون مزیت های بیشتری نسبت به css خام داره.به عنوان مثال شما با بوت استرپ خیلی راحت تر میتونید طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو داشته باشید در حالی که در css خام باید خودتون هندل کنید(با استفاده از مدیا یا چیزهای دیگه).بوت استرپ پلاگین های زیادی برای ui داره که میتونید ازش استفاده کنید که باز یک مزیت محسوب میشه و در ضمن برنامه های ساخته شده با بوت استرپ cross browser هستند.یا از مزیت های دیگه اش میشه به اوپن سورس بودن و داشتن قالب های اماده و ایکون های زیبا و ... اشاره کرد.اما در استفاده از cssخام هم دست شما بسیار باز هست و میتونید کارهای زیادی انجام بدید.برای مطالعه بهتر مزایا و معایب بوت استرپ لینک زیر هم مفیده

https://www.quora.com/What-are-the-pros-and-cons-of-using-Bootstrap-in-web-development

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

تشکر🙏 ممنون از راهنماییتون

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام دوست عزیز.

خب یکی از مواردی رو که باید در نظر بگیری زمان هستش، با HTML و CSS خام سایت بالا آوردن مال زمانی هست که میخایی خودت رو بسنجی و ببینی که چقد استعداد این کار رو داری و یه زمانی میرسه که دیگه لازم نیست انقد ابتدایی عمل کنی و مهمترین چیز برات وقته که باید وقتت و انرژیت رو صرف موارد اساسی‌تر بکنی.

موفق باشی.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

اگر سایتتون برای مقاصد آموزشی هست اول یکبار با Html و CSS طراحی رو انجام بدین و سعی کنید خودتون سایت رو ریسپانسیو کنید، کلاس هارو بنویسید که طریقه‌ی کار فریمورک های کمکی رو یاد بگیرین و اگه نیاز بود بتونید توسعه اش بدین.

اگر هم پروژه تجاری هست استفاده از کتابخانه های آماده زمان خیلی کمتری ازتون میگیره و هزینه تولیدتون رو هم برای خودتون هم مشتری میاره پایین.
اکثرا برای پروژه هایی که فاز طراحی گرافیک و رابط کاربری جدا دیده نشده تو زمانبندی، یا با ابزارهایی مثل بوت استرپ کار رو شروع میکنن یا قالب های آماده ی HTML رو که با Bootstrap طراحی شدن دانلود میکنن و نسبت به نیازشون تغییرش میدن. که هم شخصی سازی کرده باشن، هم از آپدیت های بعدی بوت استرپ یا اون قالب بتونن بهره مند شن.

در کل استفاده از بوت استرپ ضرر خاصی نداره، اما تکیه به بوت استرپ برای طراحی کامل UI ضرر داره، اگه فروم های طراحی خارجی رو نگاه کنین میبینین تعداد زیادی توسعه دهنده اومدن اعلام مشکل کردن و تاپیک زدن که بوت استرپ فلان کارو که جدیدا میخوایم بکنیم نمیکنه، یعنی اینقدر بهش تکیه میشه که به جای ابزار کمک کننده در طراحی به یک راه برای اینکه با کپی پیست رابط کاربری بسازن تبدیل میشه.
پیشنهاد میکنم اگر فرصت کردین در مورد جایگزین های بوت استرپ و کتابخانه های گرید جستجو کنین.

موفق باشین.

online-support-icon