انتخاب مسیر آینده با توجه به علاقه یا بازار کار ؟؟؟

سلام دوستان من ترم 3 کامپیوتر هستم

کاملا برای رشته های برنامه نویسی وب و جاوا برای طراحی اپ موبایل و شبکه و امنیت شبکه تحقیق کردم

و قصد دارم یکی از این راه ها رو به صورت جدی پیش بگیرم ولی گیج شدم برای طراحی نرم افزار موبایل یا وب یا امنیت شبکه برم

کدام یکی از این شاخه های برای بازار کار ایران خوبه هم استخدامی و هم اینکه درآینده شرکتی رو تاسیس کنم ؟؟؟

ایا می توان امید داشته باشیم که با مدرک دانشگاهی ایران خارج از ایرن کار پیدا کرد ؟؟؟؟ اگر میشه کدام یک از این شاخه های برای خارج ایران کاربرد دارد ؟؟؟

توی استخدامی سایت ها رو که میبینم هیچ کسی دنبال متخصص شبکه یا امنیت شبکه نیست همه بیشتر استخدام برنامه نویس موبایل یا وب هستن ؟؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنید ؟؟به هر حال به همه این ها علاقه دارم هر کدام جذابیت خاص خودشون رو دارن برای یادگیری و کار

ولی با توجه به خرابی بازار کار ایران دیگه نمیشه دنبال علاقه رفت باید دنبال کاری باشه که درآمد بالایی داشته باشی {منظورم در رابطه با این شاخه های کامپیوتر که گفتم }

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام، اگه جمله شما رو بعنوان جمله تمام شده فرض کنم باید بگیم خودتون جواب خودتون رو دادین!

اما، با مثال پیش بریم، توی دانشگاه دوستی رو داشتم که رفت توی آموزشگاه های آزاد و شبکه یاد گرفت، بعد باید جایی واسه یه مدت بعنوان کارآموز پیش می رفت، این کار رو انجام داد ولی هر بار با یه کشف تازه با من صحبت می کرد، مثلا «این که توی دوره کارآموزی کار چندان مهمی رو به من نمیدن! یا، متوجه شدم که بازار کار شبکه سنگینه و شرکت های قدیمی توی گرفتن پروژه ها موفق می شن، یا اونا به اون شکلی که باید کار نمی کنن فقط به بخشی از بازار اکتفا می کنن!» همه اینها برای کسی که به تازگی داره می بینه مدام مورد قضاوت قرار می گرفت. اون بعدا اومد توی ساید برنامه نویسی. الان بهتره چون فهمید که چی می خواسته.

مورد دیگه یکی از دوستام که توی دانشگاه رفت تمام مدارک برنامه نویسی مربوط به مایکروسافت رو گرفت و بعد از برگشت یه شرکت باز کرد(بعد از اینکه جایی یه مدت کار کرده بود) پیشرفتش سریع بود، اما کم کم ساید کسب درآمد رو انتخاب کرد، دیگه برنامه نویسی توی اولویت نبود! اما پول خوبی در می آورد.

یکی از دوستای دیگه بصورت خود آموز برنامه نویسی رو یاد گرفته بود، هیچوقت شرکت باز نکرد ولی یه برنامه نویس خوب بود، کاری رو می کرد که دوست داشت! اون کار رو به بهترین شکلش انجام میداد، چون دوستش داشت. این دوست داشتن باعث شده بود همیشه از خودش هم جلو بزنه، خوب شده بود! الان ایران نیست. توی یه شرکت انگلیسی کار می کنه.

توی مواردی که مثال زدم این نکته وجود داره که تو الان نمی تونی با قطعیت بگی چی رو دوست داری اگه خودت رو نشناسی! اما اگه از کاری که می کنی لذت نبری، پیشرفت هم کند خواهد بود! اینو یادت باشه کاری که دوست داری رو انجام بده! ولی اونقدر خوب باش که کم نیاری! شغل برنامه نویسی این خصوصیت رو داره که می تونه یه شکل های مختلفی انجام بشه! حد اقل ابزار تو یه کامپیتر و اینترنت هست! مابقی دانش و تجربه! از همین امروز که توی دانشگاه هستی، چیزی که دوست داری رو انتخاب کن و برو جایی که توی اون مسیر تجربه کسب کنی، خود راه ادامشو بهت نشون میده.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

توی هر کاری اگر علاقه و مهارت باشه معمولا نتیجه مطلوب هم به دست میاد.امروزه چه در ایران چه در خارج مهارت و توانایی افراد از مدرک تحصیلی شون مهمتره.اگر به رسیدن به درامد در مدت کوتاه فکر میکنید به نظرم شبکه انتخاب خوبی نمیتونه باشه چون گرفتن یک سری مدارک بین المللی مثل سیسکو بخاطر تحریما در ایران ممکن نیست و زمان و هزینه ی زیادی از شما میگیره.البته این دلیل نمیشه شبکه بد باشه چون خیلی از دوستای من هستن که شبکه کار میکنن و درامد خوبی دارن.اگر نیم نگاهی به کار کردن در خارج از کشور دارید به نظرم سمت تکنولوژی های درحال پیشرفت برید.پایتون و جاوااسکریپت و فریموورک هاشون گزینه های خوبی میتونن باشد.چون هم در ایران تقاضا داره بیشتر میشه هم در خارج.ولی باز هم میگم مهمترین مسئله علاقه و تمرین و پشتکاره

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

مواردی رو دوستان کامل ذکر کردند فقط خواستم موردی رو اضافه کنم.اگه توی حوزه برنامه نویس قدم گذاشتی صدرصد یه چند راهی در پیش داری که موبایل یا وب یا ... درسته صدرصد علاقه شرط هستش اما مطمعنم برای شروع نمیتونی علاقه خودت را پیدا کنی.

این دور راهی و بلاتکلیفی خیلی اذیت می‌کنه تنها راه اینه که همه راه‌ها رو امتحان کنی.

مثلا دو الی سه ماه وب کار کن یا موبایل،‌ خیلی سریع به نتیجه میرسی و میتونی حوزه‌ای که علاقه داری پیدا کنی.

موفق باشی.

online-support-icon