Predictive World: پیشگویی آینده با کلان داده‌های اینترنتی!

Predictive World: پیشگویی آینده با کلان داده‌های اینترنتی!

کاربران اینترنت روزانه مسیری از داده را با وب‌گردی پشت سر خود به جا می‌گذارند که به طور میانگین برابر با ۲.۵ میلیارد گیگابایت است. این حجم هنگفتی از داده است که به کمک آن، آیندهٔ ما قابل پیش‌بینی می‌شود و همین می‌شود که غول‌های فناوری دنیا همچون گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و ... تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این داده‌ها را رمزگشایی کرده و از آن کسب درآمد کنند.

Predictive World با ترکیب این داده‌های حجیم، اطلاعات جمعیتی و داده‌های شخصی به طرز عجیب و ترسناکی زندگی شما را رصد کرده و آیندهٔ‌تان را پیش‌گویی می‌کند. این ابزار با استفاده از صفحهٔ فیسبوک شما و تلفیق اطلاعات آن مانند جنسیت و پیج‌هایی که لایک کرده‌اید با آمار جمعیتی اطراف شما، تصویری تقریباً دقیق از زندگیتان نمایش می‌دهد. برای مثال، چیزهایی همچون قد، سن مرگ، درصد احتمال اعتیاد در آینده و درصد احتمال مرگ شما در سال جاری را تخمین می‌زند به طوری که فالگیرها هم چنین دقتی ندارند!

تجربهٔ کار با این سرویس به زیبایی طراحی شده است، به شکلی که حس می‌کنید پشت یک ابرکامپیوتر نشسته‌اید که تمام اطلاعات جهان را پردازش می‌کند. این پروژه با همکاری صورت گرفته بین دانشگاه کمبریج و کمپانی توسعه دهندهٔ بازی جذاب Watch Dogs2 شروع شده است. به طور کلی، این ابزار قطعاً در بالا بردن سطح آگاهی در به‌کارگیری از کلان داده‌ها موفقیت خوبی کسب کرده است.

نظر شما دربارهٔ این فالگیری مدرن چیست؟ آیا از نظر امنیتی قابل‌اعتماد است؟ آیا به پیشگویی‌های آن می‌توان اعتماد کرد؟ نظرات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon