Google AI Experiments: پلتفرمی برای آشنایی با مفهوم شبکه‌های عصبی

Google AI Experiments: پلتفرمی برای آشنایی با مفهوم شبکه‌های عصبی

Google AI Experiments سرویسی عمومی برای آموزش در مورد شبکه‌های عصبی مصنوعی به صورتی جذاب و عامه‌پسند است. این سرویس به شما اجازه می‌دهد آهنگ بسازید، عکس بگیرید، نقاشی و کارهای دیگر کنید تا به این طریق در آزمایش‌های وب مبتنی بر هوش مصنوعی نقشی داشته باشید.

پیش از آشنایی بیشتر با Google A.I. Experiments، بهتر است کمی در مورد خود مفهوم Neural Networks (شبکه‌های عصبی) بیشتر بدانیم. به طور کلی، شبکه‌های عصبی مصنوعی یا Artificial Neural Network که به اختصار ANN گفته می‌شود عبارت است از سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی جدیدی برای یادگیری ماشینی که در نهایت نمایش و اعمال داده‌های به دست آمده در جهت پیش‌بینی‌های پیچیده در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند و این در حالی است که ایدهٔ اصلی شبکه‌های عصبی تا حدودی الهام‌ گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی ما آدم‌ها برای پردازش داده‌ها و اطلاعات برای یادگیری است.

جالب است بدانیم که بحث هوش مصنوعی جزو 10 بحث داغ در زمینه فناوری طی سال‌های اخیر بوده است؛ بنابراین عجیب هم نیست بدانید که شرکت‌های فعال در حوزهٔ آی‌تی یادگیری ماشینی پیشرفته و هوش مصنوعی را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت گوگل اشاره کرد به طوری که این شرکت تحقیقات بسیار گسترده و زیادی در مورد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی انجام داده است. در واقع، گوگل سعی دارد از این ایده برای هوشمندتر کردن و بهتر کردن محصولات خود استفاده کند.

برای کاربران معمولی که از فناوری استفاده می‌کنند، مفهوم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بحثی تئوری و علمی محسوب می‌شود و برای همین است که گوگل برای آن که افراد معمولی در مورد هوش مصنوعی بیشتر آگاهی پیدا کنند، نمونه‌های جالبی از آن را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در سرویسی تحت عنوان Google AI Experiments در معرض دید عموم قرار داده است.

زمانی که به سایت AI Experiment مراجعه کنید، با آزمایش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید چرا که گوگل AI Experiments را به عنوان راهی برای درک یادگیری ماشینی به طریق بازی، نقاشی، موسیقی، زبان، کد و ... معرفی کرده است که شامل ابزارهای زیر است:

ابزار Quick Draw
Quick Draw به شما امکان می‌دهد خیلی سریع متن‌های مختلف را بنویسید و یا چیزی که دوست دارید را نقاشی کنید و تمام این کارها در زمانی ظرف چند ثانیه انجام می‌شود. هم‌زمان با تکمیل کردن تصویر، برنامه سعی می‌کند نقاشی شما را حدس بزند (احتمالاً این آزمایش هوش مصنوعی یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین‌ها برای شما خواهد بود).

ابزار Giogio Cam
Giogio Cam می‌تواند تصاویر را از طریق دوربین دستگاه شما تشخیص داده و آن‌ها را به صورت ریتم‌دار رِندِر کند (اگر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، بهتر است حتماً این مورد را امتحان کنید).

Infinite Drum و Bird Sound هم از دیگر ابزارهایی هستند که می‌توانند شما را سرگرم کنند و همچنین آزمایش‌های بیشتری هم وجود دارد که می‌توانید کد آن‌ها را دانلود کرده و امتحان کنید. توصیه می‌کنیم که حتماً Google AI Experiments را امتحان کرده و نظرات خود را با کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon