چرا لینکدین با قیمت 26 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد؟

چرا لینکدین با قیمت 26 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد؟

شرکت مایکروسافت مالک شبکه ی اجتماعی لینکدین شد؛ خریدی که ۲۶ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه داشته است. شاید تاکنون این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا لینکدین به مایکروسافت فروخته شد؟ دلایل مختلفی برای ادغام این دو شرکت بزرگ و موفق را می توان متصور شد که در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاع از دلایل فروش لینکدین به مایکروسافت، در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

در سال های گذشته جف وینر مدیرعامل این شرکت تلاش کرده بود تا لینکدین را به عنوان یک هویت مستقل معرفی کند،‌ اما به هر حال با چالش هایی رو به رو شد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

فراز و نشیب در سهام لینکدین 
از جولای سال گذشته، ارزش سهام لینکدین بیش از ۴۳ درصد کاهش داشت و هیچ دلیلی مبنی بر بازگشت به شرایط پیشین در کوتاه مدت وجود نداشت. مایکروسافت هر سهم لینکدین را به قیمت ۱۹۶ دلار خرید که نسبت به ارزش واقعی آن پیشنهاد خوبی است. البته این مقدار پایین تر از ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۱۵ یعنی ۲۷۰ دلار است.

کاهش تبلیغات در لینکدین 
در حالی که خدمات مربوط به استخدام یکی از منابع اصلی کسب درآمد لینکدین هستند، اما تبلیغات ۱۸ درصد از کسب و کار لینکدین را شامل می شوند. بخش مهمی که در جهت اشتباه قرار گرفته بود. زمانی که لینکدین درآمد سه ماهه ی چهارم سال را در ماه فوریه اعلام کرد، این آمار نشان می داد که کسب و کار این شرکت از طریق تبلیغات ۲۰ درصد رشد داشته در حالی که رشد آن در مدت مشابه سال قبل، ۵۶ درصد بوده است. شرکت تحقیقاتی eMarketer پیش بینی کرده بود که که رشد درآمد تبلیغاتی لینکدین از ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۱۰ درصد در سال جاری خواهد رسید.

به عبارت دیگر تبلیغات لینکدین آن طور که انتظار می رفت، افزایش نداشت. پیوستن به مایکروسافت می تواند کمک زیادی به لینکدین در جذب تبلیغات کند. چرا که لینکدین می تواند در کنار محصولات مایکروسافت آفیس که افراد بیشتری نسبت به کاربران فعلی لینکدین از آن استفاده می کنند، تبلیغات خود را به فروش برساند. شاید مایکروسافت بتواند کاربران بیشتری را به لینکدین بکشاند و فرصتی برای لینکدین فراهم کند که توجه ارائه کنندگان خدمات مختلف را جلب کند.

اهمیت رشد لینکدین 
لینکدین در سال ۲۰۱۵ رشد چندانی نداشت که همین مسئله موجب نارضایتی سرمایه گذاران بود. با وجود این که این شرکت اعضای بیشتری به لینکدین اضافه کرده بود اما تعداد کاربران منحصر به فرد آن رشد چندانی نداشت. بازدیدکنندگان سایت در سه ماهه ی آخر سال به تعداد صفحات کمتری مراجعه می کردند. در واقع، کاربران دیگر تمایلی برای استفاده از سایت نداشتند.

اگر ادعای وینر و مدیرعامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا درست باشد، این معامله با ایجاد امکاناتی چون همگام سازی با مایکروسافت آفیس، به افزایش رشد لینکدین و آمار مخاطبان آن کمک خواهد کرد.

نظر شما درباره ی فروش لینکدین به مایکروسافت چیست؟ آیا مایکروسافت می تواند قدمی برای رشد روزافزون لینکدین و بازگشت آن به دوران طلایی خود بردارد؟

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon